המוטאנט החדש של נגיף הקורונה ("EG.5") מתפשט במהירות בסוריה

ד"ר נבוג אל-אווה, דיקן לשעבר של הפקולטה לרפואה באוניברסיטת דמשק, חשף התפשטות מואצת של תסמינים של הגרסה החדשה "EG.5" של נגיף הקורונה בסוריה, במיוחד בקרב ילדים, תוך שהוא מזהיר מפני השימוש של התרופה azithromycin והדגשת הצורך לשמור על זהירות ולפנות לרופא כדי לקבל את הטיפול הנכון.

עם התפשטות הסימפטומים של הגרסה החדשה "EG.5" של נגיף הקורונה בסוריה, העלייה במספר ההידבקויות בקרב ילדים וקבוצות גיל שונות מעוררת דאגה. ד"ר נבוג אל-אווה, לשעבר דיקן הפקולטה לרפואה באוניברסיטת דמשק, הזהיר מפני החמרה במצבם הבריאותי של החולים אם החיפוש אחר טיפול מתאים יתעכב.

 

בהקשר זה, אל-אווה הצביע על הדמיון בין התסמינים של וריאנט "EG.5" לתסמיני הצטננות, אך הוא הדגיש את חומרת התסמינים הללו, במיוחד בילדים, שכן הם עשויים להיות מלווים בחום גבוה, שיעול קשה, נזלת וכאב גרון שמוביל לכך שזה גורם לילדים להפסיק לאכול, עם אפשרות של צרידות או אובדן קול.

אל-אווה הזהיר מפני הסכנה שבשימוש בתרופה אזיתרומיצין, וציין כי היא הראתה תוצאות שליליות ומחלישה את המערכת החיסונית, מה שמגביר את כוחו של הנגיף. הוא הדגיש כי ארגון הבריאות העולמי אישר את חוסר היעילות של תרופה זו לאחר הופעת המוטנט השלישי של נגיף הקורונה בשנת 2021.

 

בנוגע לתקופת החגים הקרובה, אל-אווה התמקד בחשיבות שמירה על ריחוק חברתי בבתי הספר כדי לשלוט בהתפשטות המחלה, תוך הדגשה כי יש להקדיש תשומת לב לבריאות הילדים ולחיזוק המערכת החיסונית באמצעות נטילת ויטמין D. 

ד"ר נבוג אלאווה סיכם בקריאה לזהירות מתמדת ולצורך לפנות לרופא מיד עם הופעת התסמינים, והדגיש את החשיבות של מתן טיפול בשלביו הראשונים כדי למנוע החמרה במצב הבריאותי ועלויות טיפול גבוהות יותר אם המחלה מתקדמת.

أعراض متحور كورونا EG. 5 - YouTube

קרדיט: גלובל   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות – אקסטרא ניוז