עיתון רוסי: ישראל מתכננת להקים אזור חיץ בלבנון

העיתון הרוסי “Nezavisimaya” דיווח כי ממשלת ישראל הודיעה לפנטגון על כוונתה להקים אזור ביטחון באזורי הגבול עם לבנון כדי למנוע התקפות של חיזבאללה הלבנוני ותנועת ההתנגדות האסלאמית ( חמאס ) משטח לבנון. בתגובה, הממשל של נשיא ארה”ב ג’ו ביידן ביקש מבעל בריתו לתת זמן לדיפלומטים, בעוד שנציגיו חוששים מהרחבת היקף הסכסוך בעזה .

כתב העיתון איגור סובבוטין קבע כי ממשלת ישראל קראה להסכם בתיווך אמריקאי עם לבנון הכולל את נסיגת כוחות חיזבאללה למרחק של 10 קילומטרים כדי למנוע מחמושים להפציץ עמדות ישראליות לאורך הגבול או לחזור על תרחיש של התקפת חמאס בשביעי באוקטובר האחרון.

 

האתרים הכי רגישים

מהעיתון נמסר כי במהלך השבועות הללו מנסה חיזבאללה הלבנוני לתקוף את האתרים הרגישים ביותר של הצבא הישראלי כביטוי לסולידריות עם העם הפלסטיני הנתון לתוקפנות ישראלית קשה ברצועת עזה.

העיתון הוסיף כי ישראל מצידה הציעה להחיל את תפיסת אזור החיץ גם על שטח ברצועת עזה כדי למנוע הישנות של חדירה קרקעית לשטחה.

הכתב ציין כי מחקר שנערך על ידי מרכז סטרטפור, המקורב לשירותי הביון האמריקאיים, טוען כי ישראל לא תתקוף בלבנון לפני תום המבצעים בעזה. לטענת המכון צה”ל סובל כיום מ”תשישות” עם המשך המבצעים הקרקעיים הגדולים ברצועת עזה.

יישום לקחים ותרגול תרחישים של ״יום קרב״: תרגיל ״סערת ברקים״ לשיפור מוכנות  כוחות צה״ל לימי קרב בגבול לבנון | את"צ

 

ישראל מנסה להימנע ממלחמה באזור

אנליסטים של סטרטפור סבורים שממשלת נתניהו רוצה להימנע ממלחמה באזור, שכן לדבריהם אפשר להגיע להסכם דיפלומטי חלקי או בלתי פורמלי, חיזבאללה לא צפוי לסגת מהגבול הדרומי או ללחוץ על חמאס להמנע מהתקפות עצמאיות על צפון ישראל. מה שאומר שישראל תצטרך להתמודד עם התקפות ספורדיות יותר.

מכון המחקר הוסיף כי חיזבאללה עשוי להסכים להקים קווי תקשורת עקיפים עם ישראל כדי למנוע סכסוך נרחב, וככל הנראה יהיה פתוח למציאת דרך לנהל משא ומתן מחדש על כללי ההתקשרות עם ישראל כדי להמנע ממלחמה נוספת.
יישום לקחים ותרגול תרחישים של ״יום קרב״: תרגיל ״סערת ברקים״ לשיפור מוכנות  כוחות צה״ל לימי קרב בגבול לבנון | את"צ

קרדיט: Nezavisimaya   קרדיט לתמונות: דובר צה”ל