מרכז Jusoor למחקרים: רוסיה פועלת לתווך בין ישראל למיליציות האיראניות בסוריה

מרכז Jusoor למחקרים חושף במחקרו רצון רוסי למלא את תפקיד המתווך כדי לשים קץ להסלמה הצבאית בין ישראל למיליציות איראניות ברחבי החזית הסורית.

המרכז ציין כי חזרתה האחרונה, של רוסיה, לערוך את הסיורים שלה בדרום סוריה וסמוך לגבול עם ישראל, מעידה על כך.

המרכז ציין כי ישנם מספר גורמים המגבירים את סיכוייה של רוסיה להיות מתווך וערב למניעת גלישת החזית הסורית למלחמה בין ישראל למיליציות איראניות, וביניהם את רצונם של המערב וישראל להפעיל מחדש את הסכם ההסלמה בדרום סוריה, הקובע את נסיגת המיליציות האיראניות הרחק מגבולות ישראל וירדן.

הדו"ח של Jusoor Studies קבע כי הגורם השני שמגביר את סיכוייה של רוסיה להיות מתווך הוא הרצון של המערב וישראל להגדיר את מרחב הלחימה הנוכחי ולהגביל אותו לעזה.

הדוח סבור כי המלחמה בעזה נתנה לרוסיה הזדמנות בהקלת הלחץ המערבי עליה באוקראינה, וכן מאפשרת לאשר מחדש את תפקידה ונוכחותה כשחקן מרכזי בסוריה בכך שרוסיה מוכיחה את יכולתו לשלוט ברמת ההסלמה.

הדוח ציין כי רוסיה עדיין נעה בשקט ובאיטיות בחזית הסורית כדי לאשר ולנצל את תפקידה ונוכחותה באזור.

בינתיים, סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, אישר כי ישראל אינה מודיעה עוד למוסקבה לפני תחילת התקפותיה בשטח סוריה.

בוגדנוב אמר בהצהרות לעיתונות: "אנחנו מופתעים מהתקיפות בסוריה, הישראלים לא מתאמים איתנו, ואנחנו תמיד מתנגדים להתקפות על שדות תעופה אזרחיים בדמשק ובחאלב".

מאז ההתערבות הצבאית הרוסית בסוריה ב-2015, פועל מנגנון תקשורת בין מוסקבה לתל אביב למניעת עימותים מקריים ותקריות אחרות במהלך הפעילות בסוריה.

לאחר שההגנה הסורית הפילה בטעות מטוס רוסי בעת שהתעמתה עם תקיפות ישראליות ב-2018, מוסקבה ותל אביב פעלו לשיפור המנגנון למניעת עימותים.

Jusoor Studies חושף תפקיד רוסי בתיווך בין ישראל למיליציות איראניות

קרדיט: נדאא פוסט    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות