"חוסר האמונה בפתרון 2 המדינות- הנושא היחיד שמאחד בין איראן לישראל"

שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, הכריז בפורום בינלאומי בדוחא כי יש רק דבר אחד שמאחד את איראן וישראל, והוא חוסר האמונה שלהם בפתרון שתי המדינות.

איראן חוזרת על הצעתה לערוך משאל עם לקביעת "גורל פלסטין", בתנאי שיאפשר לצאצאים של אלה שחיו באזור לפני 1948 להשתתף בהצבעה. קריאה זו מוסכמת על ידי מדינות מסוימות, אך מבקרי המדיניות הישראלית רואים בפעולות כאלו רק סיבוך במאמצים להשיג פתרון זה. 

בשבוע שלאחר פרוץ המלחמה בעזה ב-7 באוקטובר, איראן אישרה כי לכוחותיה אין כל כוונה להשתתף בהתנגשות צבאית כלשהי עם ישראל, אלא אם ישראל תפתח במתקפה עליה, על האינטרסים שלה או על אזרחיה. הנציגות האיראנית לאו"ם אישרה כי "הכוחות המזוינים האיראניים לא יתנגשו עם ישראל, בתנאי שהמשטר הישראלי לא יסתכן בתקיפת איראן, האינטרסים שלה ואזרחיה, ושחזית ההתנגדות תוכל להגן על עצמה".

בנוגע להסלמה בעזה, איראן הזהירה את ישראל מפני המשך ההסלמה באזור. שר החוץ האיראני אמר כי "קבוצות (חמושות) אחרות" באזור מוכנות לפעול "אם התוקפנות לא תיפסק". הצהרות אלו באות בהקשר של המתיחות המתמשכת בין איראן וישראל באזור, שכן ישראל הותקפה על ידי קבוצות חמושות מתימן ומסוריה, המשקפות את האיומים האזוריים ההולכים וגדלים בפניה מצד חמושים הנתמכים על ידי איראן ברחבי המזרח התיכון.

שר החוץ האיראני.. דבר אחד מאחד את טהרן וישראל

קרדיט: לבנט ניוז     קרדיט לתמונה: לבנט ניוז