מעמיקים את ההתבססות: איראן מתכננת להשתלט על בית הזיקוק בחומס

גורם רשמי איראני חשף כי בכוונת טהראן להשתלט על בית הזיקוק בחומס, כחלק ממאמציה להרחיב את השפעתה בסוריה ולשלוט במתקנים ובמגזרים חיוניים.

סוכנות הידיעות פארס ציטטה את הבכיר שאמר כי איראן תתחיל בשיקום ובתחזוקה של בית הזיקוק בחומס עם כושר ייצור של 120,000 חביות ביום. הוא גם ציין כי ארצו "תשיג רווחים מזיקוק נפט, אם התנאים המתאימים יהיו זמינים. ”

הוא הוסיף, "הפעילות של איראן מחוץ לגבולותיה האזוריים מאפשרת לה לספק את שירותיה בתחום זה ולספק את הציוד שלה למדינות אחרות, ולאחר מכן למכור את הנפט של מתקנים אלו".

הפקיד גם ציין כי בית הזיקוק בחומס יהיה השני שאיראן תתחיל לשפץ מחוץ לגבולותיה, שכן היא שיקמה בעבר את בית הזיקוק "אל פאליטו" בוונצואלה, עם קיבולת של 140,000 חביות.

אתמול, שבת, הודיעה איראן על חתימת הסכמים חדשים עם המשטר הסורי, במהלך ביקורו של ראש ממשלת סוריה חוסיין ארנוס בטהרן.

הטלוויזיה הממלכתית האיראנית מסרה כי שני הצדדים חתמו על הסכמים משותפים בנוגע לחילופי סחר במטבעות מקומיים, שיקום בתי הזיקוק הסוריים על ידי איראן ותזכירי הבנות מס ומכס.

שני הצדדים חתמו גם על מזכרי הבנות לשיתוף פעולה בין הבנק המרכזי של המשטר לבנק המרכזי האיראני, מזכרי הבנות בתחום התיירות ושיתוף הפעולה בתחום העתיקות, המוזיאונים והספורט, ומזכר הבנות בין "ספריית אסד" בדמשק ו"ארגון הספרייה והתיעוד הלאומי" באיראן.

ראוי לציין כי נגיד הבנק המרכזי של איראן, מוחמד רזא פרזין, הודיע ​​בסוף החודש שעבר כי בקרוב ייפתח בנק איראני בסוריה.

איראן מתכננת להשתלט על בית הזיקוק בחומס

קרדיט: נדאא' פוסט       קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות