אודות 2 הפרברים הכי מותקפים בבירה דמשק

ישראל תקפה באזור הבירה דמשק כבר מאות פעמים כשהיא מתרכזת בעיקר בחיסול מטרות איראניות ומטרות של אירגונים שיעים הנאמנים לאיראן ושהובאו לסוריה כדי לתמוך במשטר אסד , הבובה האיראנית.

ניתוח אתרי התקיפות מראה כי 2 פרברים בעיר דמשק מכילים את עיקר התקיפות הישראליות במרחב : אלמזה וכפר סוסה.

خطر حقيقي يداهم المزة 86 بدمشق - قناة العالم الاخبارية

קרדיט: אלעאלם

 

שכונת אלמזה Mezzeh… מרתפי ומפקדות המודיעין הסורי

זהו אחד מאזורי הבירה הסורית, דמשק, והוא ממוקם בצד הדרום-מערבי של העיר, והיה בעבר חלק מפרבר אלע’וטה המערבית.

גבולותיו מתחילים מכיכר אומיה במזרח ועד לאזור אל-סומריה במערב, ומג’בל מז’ה בצפון לאזור כפר סוסה בדרום.

הוא מחולק בין נמל התעופה הצבאי מזה בדרום מערב, ובסתין אל-ראזי בדרום, ליד אזור כפר סוסה.

האזור מחולק למספר שכונות ותיקות: “שייח סעד”, “מזה ג’בל”, “אל-ג’לאה”, “וילות מערביות של מזה”, “וילות מזרחיות של מזה” ו”מזה 86″ (על שם גדוד 86 שמיקם את מפקדתו בשכונה).

מה שראוי לציין הוא ששכונת וילות מערביות מזה (אחת השכונות היוקרתיות בדמשק) נמצאת לא רחוק מנמל התעופה הצבאי מזוה ומסניף החקירות “מודיעין חיל האוויר” הממוקם בתוכו.

נמל התעופה מזה שימש בשנים האחרונות כמרכז מעצר ומקום לחקירות ועינויים, והוא נחשב לאחד המעוזים הבולטים של המשטר הסורי לאחר בתי הכלא תדמור וסיידניה.

השכונה הייתה נתונה לתקיפות ישראליות ספורדיות לאחר 2016, ומיליציות המורדים ניסו להתקדם אליה לאחר 2011, אך לא הצליחו להיכנס אליה.

בדיווח של רויטרס ב-2013 נאמר כי הוא משמש את “המשמר הרפובליקאי”, “הכוחות המיוחדים” ו”המודיעין של חיל האוויר”, והוא משמש גם כשדה תעופה פרטי עבור משפחת אסד.

כפר סוסה…תחת עינו הפקוחה של המשטר הסורי

חלק מהשכונה המכונה “רובע כפר סוסה” מזוהה בתודעתם של הסורים עם תדמית אידיאלית מבחינת עיור ומיקום, תדמית שאינה סותרת את המציאות בשום היקף, הבניינים הם גבוהים הכבישים רחבים ונקיים, תוך שמירה על מראה עירוני שייחודי לכמה שכונות עשירות.

שכונת כפר סוסה ממוקמת בלב דמשק בצמוד לשכונת מזה ונמצאת בפיקוח הממשלה ובה ממוקם בניין משרד ראש הממשלה וצמוד אליו בניין משרד החוץ.

שכונת כפר סוסה מהווה נקודת מפגש למוסדות ומרכזי מסחר חיוניים וחשובים בדמשק. משרד ראש הממשלה ובית החולים האוניברסיטאי “אל-אסד”, נמצאות במרחק קצר מ”מתחם אוניברסיטת מזה”.

המטה והשירותים הביטחוניים של סוריה ואיראן, “מרכז תרבות” איראני גדול ופעילות וביקורים תכופים של מנהיגי “חיזבאללה” הלבנוני בשכונה, שנים לפני המהפכה הסורית. כל הגורמים הללו מציבים את השכונה תחת מעקב ביטחוני הדוק שאינו מגן עליו מפני התקפות ישראליות.

קרדיט: רשת התקשורת עינב בלדי