אגדת הפליטים הסובלים בירדן מתפוגגת: האו”ם- 81.5% מהפליטים על אדמת ירדן חיים מחוץ למחנות

הנציב העליון לפליטים של האו”ם הודיע ​​כי 81.5% מהפליטים הרשומים אצלו בירדן חיים מחוץ למחנות, ורובם מרוכזים בבירה עמאן.

 

נציבות האו”ם קבעה בדו”ח שפרסם ביום חמישי האחרון כי רק 18.5% מהפליטים מתגוררים במחנות שהוקצו להם.

על פי הדו”ח, מספר הפליטים בני לאומים שונים בירדן עומד על כ-693.1 אלף בני אדם, 46% מהם ילדים, בעוד שהפליטים הסורים מהווים את הרוב מביניהם, שכן מספרם מוערך בכ-624.4 אלף פליטים, 80% מכלל הפליטים. שגרים מחוץ למחנות.

 

UNHCR זקוק ל-15.9 מיליון דולר במזומן

בדו”ח קודם, הנציבות אמרה שהיא עדיין זקוקה ל-15.9 מיליון דולר במזומן לתוכנית הסיוע בירדן.

האו”ם הוסיף כי משפחות פליטים רבות זקוקות לסיוע במזומן כדי לכסות את צרכיהן הבסיסיים בירדן, וציינה כדוגמה משפחה סורית העומדת בפני סכנת פינוי מביתם בשל חוסר יכולתם לשלם שכר דירה בזרקא.

היא ציינה כי קיבלה תרומה גדולה מבריטניה (UK AID) כדי לתמוך בתוכנית סיוע במזומן שמגיעה לכמה מהפליטים הנזקקים ביותר בירדן, ומאפשרת ל-UNHCR להמשיך לספק סיוע במזומן.

 

ירדן: המימון לתוכנית התגובה למשבר בסוריה ירד לרמה הנמוכה ביותר

ממשלת ירדן חשפה בעבר את  צרכיה של ירדן  לממן את תוכנית התגובה למשבר הסורי לשנה הנוכחית בהיקף של כשני מיליארד דולר, שהוא הסכום המינימאלי ביותר למימון התוכנית מאז השקתה ב-2015, על רקע ירידה בתמיכה הבינלאומית.

מנתוני משרד התכנון ושיתוף הפעולה הבינלאומי בירדן עולה גם כי הממלכה קיבלה 132.8 מיליון דולר מתחילת שנה זו ועד סוף יולי האחרון, כסיוע כספי לתוכנית התגובה של ירדן למשבר ההומניטרי שהותירה המלחמה בסוריה.

הערה: לפי הכתבה ניתן להבין כי הרוב המכריע של הפליטים שנמצא בירדן הגיע עם מספיק אמצעים לקיום עצמאי כולל שכירת בית למגורים ללא צורך באוהל לגור בו בתנאי מזג האוויר הקשה במדינה ( חום כבד בקיץ וקור מטריד בלילות החורף).

מחנה זעתרי

קרדיט: סוריה טי וי     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות