100 ימים של מרד: הדרוזים בדרום סוריה מתעקשים להפיל את משטר אסד

במקביל ליום ה-100 למרד המחוז, העיר סויידה הייתה עדה להפגנה מסיבית שבה השתתפו אלפי מפגינים מחלקים ומעיירות שונות של המחוז, כולל נשים, צעירים ואנשי דת.  

רשת החדשות Suwayda 24, שמסקרת את החדשות על המחוז, פרסמה הקלטות שבהן נראים אלפי מפגינים מתאספים בכיכר קארמה בעיר Suwayda בתוך אווירה קרנבלית ומתורבתת המעידה על העם הסורי ותרבותו הפוליטית, אשר אסד והמודיעין שלו תמיד ניסו לחנוק.

 בשעות הבוקר המוקדמות פשטו קבוצות מתנדבים מהמחוז על כיכר קארמה ופעלו לנקות, להכין ולקשט אותה לפני הגעת המפגינים.

לאחר מכן, משלחות של כפריים החלו להגיע במאותיהם לכיכר כדי להשתתף בהפגנה המרכזית, שהתאפיינה בנוכחות רבה ובציורים סמליים שנשאו מסר ברור הדורש חופש ושינוי.

 

בהפגנות השתתפו קבוצות שונות בחברה, בהן אנשי דת שהגיעו כתף אל כתף כדי להפגין את אחדות העם, בעוד נשים נשאו ענפי זית, ורדים, מיניאטורות של מפת סוריה ושחררו יונים כדי להפגין את השלום, האחדות של העם הסורי, ודרישותיו לחופש.

המפגינים קראו קריאות: "העם הסורי הוא אחד", "העם רוצה להפיל את המשטר", "הדת היא לאלוהים והמולדת היא לכולם", "הרם את הראש, אתה סורי חופשי", וכן. "בשאר… אנחנו לא רוצים אותך."

שלשום הדגיש חיכמת אל-היג'רי , המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בסואידה, את התוקף והלגיטימיות של דרישות הסורים במחאותיהם המתמשכות נגד מה שהוא תיאר כ"הסמכות הכושלת", והוקיע בנאום וידאו את שיטות הדיכוי ה"חומריות והמוסריות" בהן מנסים שלטונות אסד להשתיק את המפגינים.

ראוי לציין כי במשך יותר מ-3 חודשים מתקיימות הפגנות יומיות בעיר ובאזוריה הכפריים בנפת א-סויידה, בדרישה לעזיבת בשאר אסד את השלטון, להפלת המשטר וליישום החלטת האו"ם 2254. (קרדיט: אוריינט ניוז)

הערה ברקע הידיעה: הדרוזים מעמידים את עצם קיומם בסוריה בסכנה לאור המרד האזרחי שהכריזו על משטר אסד. כרגע הם חסינים מהשמדה הן בגלל שהרוסים נותנים כרגע חסות מסויימת לעדה הדרוזית בדרום המדינה והן בגלל האיום האמריקאי להתערב במקרה של ניסיון להשמיד את הקהילה .   אך לא לעולם חוסן . 

הן רוסיה והן ארה"ב תומכים בדרוזים בסוריה מתוך אינטרסים צרים ואפשר ובאחד הימים האינטרס ישתנה או אז הדרוזים יעמדו לגולם לקץ הימים….. 

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות