מקור צרפתי חושף הבנות נרחבות בין ישראל לחיזבאללה בנוגע לסוריה

מקור צרפתי רם דרג מתאר בפני עיתון לבנוני הבנות נרחבות ומעניינות בין החיזבאללה וישראל לגבי כל מה שקורה בסוריה. לדברי המקור ישנן הבנות בין ישראל והחיזבאללה לפיהן ישראל לא תוקפת את כוחות החיזבאללה בשטח סוריה ואילו החיזבאללה לא תוקף את ישראל משטח סוריה. הסכם דומה ישנו בין ישראל למשטר אסד-ציין המקור.

המקור הצרפתי מתעקש כי תקיפות ישראל בסוריה מוגבלות אך ורק למטרות אירניות למרות שברשות החיזבאללה יש נשק כבד והוא נחל ניסיון צבאי רב במהלך לחימתו בתוך סוריה.

פאריס אמרה בזמנו לישראל כי להערכתה המלחמה בסוריה תחליש את החיזבאללה מבחינה צבאית אך כיום מאמינה פאריס כי החיזבאללה רק הולך ומתחזק בסוריה למרות האבדות הכבדות בנפש בקרב לוחמיו.

המקור הצרפתי הוסיף כי " גורמים רשמיים בישראל הבינו שאם יתקפו את החיזבאללה זה יביא אסון לא רק על לבנון אלא גם על ישראל וכי הסגת יותר ממחצית כוחותיו מסוריה באה שמום שנוכחותם שם היתה נושא למחלוקת ושנאה פנימית בקרב בני העדה השיעית בלבנון עקב מספר ההרוגים הרב שלו בסוריה.

באשר לתקיפות הישראליות על בסיסים האיראניים בסוריה, אמר המקור כי נהרגו מספר איראנים וסורים, והושמדו מחנות איראניים ומחסני נשק של איראן ואתרים לייצור ציוד צבאי שהטרידו מאוד את אירן, ללא כל תגובה רוסית ,וכן לא הייתה תגובה יעילה מצד ההגנה האווירית הסורית או מהכוחות האיראנים, שאין להם יכולות צבאיות להתעמת עם ישראל.

"פאריס סבורה כי ההשפעה הסורית בלבנון עדיין חזקה וכי יש כמה לבנונים שעדיין מפחדים מידה הארוכה וכי המודיעין הלבנוני עדיין קשור באופן חלקי עם סוריה וכי יש עדיין ביכולות סוריה לבצע פעולות חיסול ולהפעיל טרור בתוך לבנון,אבל יש הפיכה במשוואה ,סוריה צריכה כיום את החיזבאללה,המקבל הוראותיו מאירן בלבד, ולא להפך. החיזבאללה השיג גם עצמאות מוגבלת מאירן לאחר שנלחם בסוריה לבדו ולא תחת פיקוד משמרות המהפכה והגיע להישגים מרשימים בזכות עצמו בלבד".

"פריס אמרה למדינות המפרץ לחזק את תמיכתם בכל הגורמים הלבנונים שלא כפופים לחיזבאללה כדי להרחיב את בסיס התמיכה העממי בהם ,וכי בסיס התמיכה העממי בחיזבאללה אינו רוצה לצאת עוד למלחמה עם ישראל,בעוד שהחיזבאללה בונה את הפופולריות שלו כבר זמן רב בהשבת הכבוד לעדה השיעית בלבנון ,והיות והם כבר קבלו את מקומם הראוי במדינה והשתקמו הרי שעשירי דרום לבנון אינם רוצים עוד במלחמה בעוד החיזבאללה בונה את כוחו מהשאיפה למלחמה"-סיים הבכיר הצרפתי.

 

 

כתיבת תגובה