יפן פנתה ל-3 מדינות לסייע בשחרור האניה שנחטפה ע"י החות'ים בים האדום

ממשלת יפן גינתה "בתוקף" את תפיסתם של החות'ים את הספינה המסחרית הקשורה לאיש עסקים ישראלי בים האדום, ימים לאחר שאיימו לפגוע בספינות ישראליות, בתגובה למלחמתה בעזה. 

ביום שני, פנה שר בכיר בקבינט היפני לסעודיה, עומאן ואיראן בבקשה שידברו ישירות עם החות'ים כדי לשחרר את צוות הספינה.

מזכיר הממשלה היפני אישר את מאמציהם לשחרר את צוות ספינת המשא שנעצרה בים האדום, והסביר כי אין אזרחים יפנים על סיפון הספינה "Galaxy Leader", לפי רויטרס.

דובר חברת "ניפון יוסן" היפנית, המכונה גם (NYK), המפעילה את הספינה, אישר כי נתפסה ספינה נושאת מכוניות בים האדום וכי החברה אוספת מידע בנדון.

העיתון היפני Nikkei דיווח כי צוות הספינה כלל 22 אנשים, בהם בולגרים ופיליפינים. הוא ציין כי לא נכחו באניה אזרחים יפנים.

ישראל אמרה ביום ראשון כי קבוצת החות'ים התימנים תפסה ספינת משא בבעלות בריטית ובהפעלה יפנית בדרום הים האדום, ותיארה את התקרית כ"פעולת טרור איראנית" שתהיה לה השלכה על הביטחון הימי הבינלאומי.

החות'ים הודיעו על תפיסת ספינה באזור זה, ותיארו אותה כישראלית. דובר החות'ים אמר בהצהרה כי הקבוצה "מטפלת בצוות הספינה בהתאם לתורתו ולערכים של דתנו האסלאמית", מבלי להתייחס לדיווח הישראלי.

החות'ים, שהם בעלי ברית של טהראן, יורים טילים  ומזל"טים ארוכי טווח לעבר ישראל מתוך הזדהות עם חמאס, הנלחם בכוחות ישראליים ברצועת עזה.

מנהיג החות'ים אמר בשבוע שעבר כי כוחותיו יפתחו בהתקפות נוספות על ישראל וכן יתקפו ספינות ישראליות בים האדום ובמיצר באב אל-מנדב.

גורם צבאי אמריקאי אמר: "אנו מודעים למצב ועוקבים אחריו מקרוב".

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי ספינה נעצרה,  וכי מדובר בפעולת טרור איראנית חדשה המייצגת הסלמה בתוקפנות של איראן נגד אזרחי העולם החופשי, ויש לה השלכות בינלאומיות על אבטחת נתיבי השיט העולמיים".

Amichai Stein on X: "Reports: Yemen's Houthis have seized the Israeli cargo  ship Galaxy Leader, belonging to an Israeli businessman  https://t.co/sFLanXRZw6" / X

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות