אתר חדשות בתימן: אניות מטען שהיו בדרכן לנמל אילת נסוגו לנמלי המוצא

מידע פרטי שהגיע לידי אתר החדשות "הד תימן", שלשום, אישר כי מספר ספינות הנושאות מטען עבור חברות ישראליות הפסיקו את מסען בדרכן לים האדום, מחשש שייעצרו על ידי כוחות חיל הים של ממשלת צנעא המהפכנית (החות'ים). 

לפי אותו מידע, ספינות מסחריות שהובילו מטענים עבור חברות בישראל עצרו את מסען לפני שהגיעו לבאב אל-מנדב ושבו על עקבותיהן לנמלים מהם הפליגו".

המקור אישר כי הספינות הישראליות עצרו במקומן לפני שהגיעו למצרי באב אל-מנדב וכיבו את מכשירי המעקב שלהן, רגע לפני ששינו את נתיב ההפלגה החדש.

אתר החדשות "הד תימן" עקב גם אחר נתונים (של אניות ישראליות ) בנמלי אסיה, והם הראו כי אותן ספינות שהיו אמורות לשאת משלוחים מסחריים שונים, לרבות אוניות משא, מזון וחומרי בניין, לטובת היבוא הישראלי עדיין לא שבו להפליג.  סבורים שהעיכוב בהפלגות נובע מחשש חברות הספנות שבבעלותן ספינות מסחריות, שספינותיהן ייעצרו על ידי כוחות צנעא, שקראו למדינות למנוע מאזרחיהן וחברותיהן לשתף פעולה עם ישראל.

ביום שני, אישרה סוכנות הידיעות רויטרס כי שתי ספינות ישראליות הוסטו ממסלוליהן בים האדום ובמפרץ עדן, מחשש שייעצרו על ידי כוחות צנעא, וכי שתי הספינות שייכות לאותה חברה, שאחת מספינותיה נעצרה על ידי כוחות צנעא ביום ראשון.

רויטרס פרסמה כי על פי נתוני שייט של חברת האבטחה הימית הבריטית Ambrey "הראו כי שתי ספינות מסחריות שהוסטו בים האדום ובמפרץ עדן קשורות לאותה קבוצה ימית שספינתה נתפסה על ידי החות'ים התימנים ביום ראשון שעבר".

הידיעה על שינוי נתיבי ההפלגה של האניות המובילות מטען ישראלי מאשרת את הידיעה שנשלחו הודעות לספינות העוברות בים האדום שכל אניה הפונה לנמלים ישראלים תותקף, וכי בעלי ספינות הוזהרו שלא לספק שירותי שילוח לישראל.

הגורם הסביר כי הרשויות המודאגות קיבלו תגובה מכמה ספינות לא ישראליות שהיו בדרכן לנמלי ישראל שהם שינו את מסלולן.

קרדיט: תימן אקו     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות