צרפת שולחת נושאת מסוקים לקרבת עזה שתשמש כבית חולים נייד

בעקבות ביקורו של שר ההגנה הצרפתי בקהיר, ובהתבסס על ההסכם שהושג בין הנשיאים סיסי ומקרון, הודיעה היום צרפת כי תשלח נושאת מסוקים מדגם מיסטרל למצרים, "אולי לנמל אל-עריש", כדי לספק תמיכה רפואית לאזרחים בעזה.

לפי ה"אליזה", הנשיא מקרון אמר לעמיתו המצרי, הנשיא עבד אל-פתאח אל-סיסי, כי צרפת תשלח מטוס עם יותר מ-10 טון של סיוע רפואי. מהאליזה נמסר כי צרפת תשתתף גם ביוזמה האירופית לשלוח ציוד רפואי בטיסות האיחוד האירופי לנמל התעופה אל-עריש ב-23 וב-30 בנובמבר.

במסיבת עיתונאים משותפת עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, הכריז נשיא צרפת מקרון ב-25 באוקטובר האחרון על הפעלת רכבת אווירית מצרפת לנמל התעופה אל-עריש, החל ממחר, כדי להעביר סיוע הומניטרי ורפואי לעזה.

מקרון אמר אז כי צרפת תשלח גם נושאת מסוקים מדגם מיסטרל כדי לספק תמיכה לבתי החולים ולמגזר הבריאות בעזה. הוא ציין כי צרפת היא המדינה האירופית היחידה שהשתתפה עד כה, באמצעות כלי שיט ימיים, במאמצים ההומניטריים בעזה.

נושאת המסוקים מיסטרל היא ספינת תקיפה אמפיבית ונושאת מסוקים. היא נועדה להוביל ולפרוס מסוקים, ספינות נחיתה, כלי רכב משוריינים וחיילים. חיל הים המצרי מחזיק כיום בשתי ספינות מסוג זה: גמאל עבד אל נאצר L1010 ואנואר סאדאת L1020. הם נרכשו מצרפת לאחר שעסקה עם רוסיה בוטלה עקב המשבר באוקראינה. מצרים משתמשת בנושאות מטוסים מדגם מיסטרל כדי להשתתף במאמצים הומניטריים וביטחוניים באזור.

צרפת פורסת את נושאת המטוסים "מיסטרל" למצרים

קרדיט: דפנס ערביכ    קרדיט לתמונה: צבא צרפת