איראן פורסת מחדש את מפקדותיה במזרח סוריה בחיפוי חיזבאללה

משמרות המהפכה האיראנים החלו להכין אתרים חדשים שיהפכו אותם למפקדות בעיר דיר א-זור שבמזרח סוריה, במקום האתרים שהופצצו לאחרונה על ידי מטוסים אמריקאים.

מאתר החדשות הסורי המקומי "עין אל-פורת" נמסר כי האתרים החדשים נתפסו על ידי מיליציות איראניות, וממוקמים בסביבת עמותת רוספה ליד מנהלת התחבורה בעיר דיר א-זור.

האתר הוסיף, תוך ציטוט של מקורות עלומים, כי מיליציות איראניות הכינו בתים להגנה על האתרים החדשים, כחלופה לאתרים שמטוסים אמריקאים תקפו לפני מספר ימים.

המקורות ציינו כי המיליציות האיראניות הביאו עשרות לוחמים מ"יחידה 313" של מיליציית "חיזבאללה" הלבנונית, והטילו עליהם את המשימה להגן על המפקדה החדשה.

الوحدة-313

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות

 

כמו כן נאמר כי מפקדים איראנים ולבנונים מתגוררים בעיר אל-מיאדין ומפקחים ישירות על האתרים הללו. ביניהם "חאג' רביע" ו"חאג' עאמר", והם מראשוני המפקדים של חיזבאללה.

ארה"ב האשימה את איראן והמיליציות החמושות שהיא תומכת בהן בתקיפות בעיראק ובסוריה, כשהמתיחות הולכת ומסלימה עקב המלחמה הישראלית ברצועת עזה והתמיכה האמריקאית בישראל.

הפנטגון הגיב עד כה בביצוע שלוש גלי תקיפות נגד מתקנים המשמשים את איראן וכוחות הפרוקסי שלה, אך תקיפות נגד הוגבלו עד כה רק בשטח סוריה ולא  הורשתה כל תקיפה בעיראק.

 

كتيبة بدري 313 - ويكيبيديا

קרדיט: בלדי ניוז     קרדיט לתמונות: ויקיפדיה