בעקבות השתלטות החותים על האוניה הורחקו 2 אחרות מקרבת חופי תימן

החברה שבבעלותה הספינה "גלקסי לידר", שעליה  החות'ים התימנים  הודיעו כי השתלטו עליה, מסרה כי ביום ראשון נחתו עליה חיילים באופן לא חוקי באמצעות מסוק, והיא נמצאת כעת בנמל חודיידה שבצפון מערב תימן.

Galaxy Maritime, חברה הרשומה באי מאן, בעלת הספינה, הודיעה ביום שני כי כל התקשורת עם הספינה אבדה.

היא הוסיפה: "כחברת ספנות, לא נגיב יותר על המצב הפוליטי או הגיאופוליטי". 

הקבוצה החות'ית הנתמכת על ידי איראן שידרה ביום שני צילומי וידאו שבהם נראים גברים חמושים יורדים ממסוק ומשתלטים על ספינת המשא בדרום הים האדום.

 

שתי ספינות הוסטו ממסלולן

מנתוני הספנות של חברת האבטחה הימית הבריטית Ambrey עולה כי שתי ספינות מסחריות, הקשורות לאותה חברה שספינתן נתפסה על ידי החות'ים בתימן, הוסטו ממסלוליהן בים האדום ובמפרץ עדן. 

חברת האבטחה הימית הבריטית Ambrey אמרה ביום שני כי שתי ספינות אחרות הנמצאות גם הן בניהולם של Ray Car Carriers, The Gloves Star ו-Hermes Leader, סטו מנתיבי השיט שלהן ביום ראשון.

ספינת הרמס היתה מדרום לנמל נישטון בתימן, כשהוסטה ממסלולה.

אמברי הוסיפה: "הספינה המשיכה להפליג חזרה למקום שממנו הגיעה, מה שהראה יעד חדש במערכת המעקב אחר הספינות ויעד זה הוא Hambantota בסרי לנקה. היא המשיכה ואמרה שהספינה הייתה מקורקעת למשך ארבעה ימים לפחות והפליגה 1,876 מיילים ימיים נוספים". 

נתוני מעקב אחר ספינות מהמערכת, המכונה AIS, הראו ביום שני כי הספינה Glovis Star נסחפה במשך מספר שעות בים האדום לפני שהמשיכה בנסיעתה.

תמונה

 

Galaxy Maritime, הרשומה ברישומי המשלוחים כבעלים  של Galaxy Leader, לא הגיבה מיד לבקשות התגובה מצד אמצעי התקשורת.

ההנהגה החות'ית אמרה בשבוע שעבר כי כוחותיה יפתחו בהתקפות נוספות על ישראל וכי הם עשויים לתקוף ספינות ישראליות בים האדום ובמיצר באב אל-מנדב.

המנהל הימי האמריקני אמר בדו"ח מייעץ כי ספינת ה-Galaxy Leader נחטפה כ-50 מיילים מערבית לנמל חודיידה, שבשליטת החות'ים, והוסיף כי ספינות צריכות לנקוט משנה זהירות כשהן חוצות אזור זה.

נשיא ישראל, יצחק הרצוג, אמר: "אתמול היינו עדים לשיא חדש… לראשונה אנו רואים הודעה רשמית על השתלטות  שודדי ים על ספינה בים הפתוח", מה שלדעתו מהווה איום גדול על החוק והסדר הבינלאומי. 

תמונה

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות