אסד אוסר על הפלשתינים בארצו לארגן מחאות נגד פעולות ישראל בעזה

מ"קבוצת הפעולה למען הפלסטינים בסוריה" נמסר כי שירותי הביטחון של המשטר מהדקים את אחיזתם הביטחונית במחנות ובריכוזים הפלסטינים בסוריה, והוסיפו כי ההידוק מתבטא בהקמת מחסומי ביטחון בכניסות לאזורים בו הם מתרכזים ולהקל על שליטה בכניסה וביציאה של תושביהם אליהם ומהם, והרמת סוללות עפר ומחסומים ממבני בטון כדי לחצוץ ביניהם לבין העיירות והערים שמסביב להם. 

הקבוצה ציינה כי שירותי הביטחון הסורים נוהגים במדיניות של הפחדה כנגד הפלסטינים באמצעות פשיטות ומסעות מעצרים שהם עורכים מעת לעת על בתיהם ומעצרם של מספר מהם. יעיד על כך המעצר לפני שבועיים של שלושה פעילים פלסטינים בעיירה יילדה על רקע ארגון דוכן הזדהות עם עזה, בו קראו להוקיע את התוקפנות של הצבא הישראלי שביצע מעשי טבח ורצח עם באנשיו, באמתלה של הגנה מפני טרור הכנופיות החמושות ושמירה על הביטחון בגבול עזה. 

 

הקבוצה הסבירה כי המשטר כופה הצטיידות ב"אישור ביטחוני" מראש על תושבי המחנות והפלגים הפלסטינים לפני כל התארגנות להפגנה, אירועים או מחאות סולידריות עם תושבי רצועת עזה.

פעילים ותושבים פלסטינים התלוננו על קיומם של מכשולים ביטחוניים שהציבו רשויות המשטר כדי למנוע ארגון משמרות סולידריות עם עזה מבלי לעבור תחקיר ביטחוני קפדני שעשוי להימשך שבועות והתגובה עשויה להידחות. הם ציינו כי ההגבלות הביטחוניות כללו סירוב להסכים למשמרת סולידריות בנרות לילדי מחנה חאן דנון באזור הכפר של דמשק. פעילי המחנה הכריזו על התארגנותם בסולידריות עם ילדי עזה בתחילת החודש, כך נמסר מהקבוצה. 

 

שבוע קודם לכן הוציא המשטר הסורי הוראות מפורטות למנהיגי מפלגת הבעת' והקבוצות הפלשתיניות שלא לארגן בשטחם הפגנות או מצעדים המוניים לכיוון הגבול עם ישראל במחאה למלחמה הישראלית נגד עזה ותושביה.

הקבוצה ציטטה מקורות במפלגת הבעת' שאמרו כי הנחיות אלו התבססו על "הערכות ביטחוניות ופוליטיות המצביעות על כך שכל צעד כזה עלול להכעיס את הצד הישראלי והאמריקאי ולחשוף את סוריה לסכנה של התערבות צבאית על ידם".

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות