טיל בליסטי אמריקאי (ATACMS) מצליח להשמיד מערכת S-400 רוסית

נראה כי ארה"ב מצאה את הדרך להתמודד בהצלחה עם טילי האס-400 הרוסיים הנחשבים למיטב מערכות ההגנ"א הרוסיות בעולם שלטענתם יכולה להתמודד בהצלחה וליירט כל כלי טייס או טיל של אויביה. וההוכחה היא שטילים הנמצאים בארסנל שלה מליחים לפגוע בסוללות האס-400 הרוסיות מבלי שאלו יצליחו ליירטם בטרם פגיעה.

 

לאחר השימוש הראשון בו, טענו הכוחות האוקראינים כי טילי ATACMS הצליחו להשמיד בסיס אווירי רוסי ולגרום להשמדת מספר רב של מסוקים וכלי טיס. נראה כי הטיל האמריקני תקף והשמיד גם סוללת S-400 במלואה מבלי שהסוללה הצליחה לייט את הטיל האמריקאי.

ערוצי טלגרם רוסיים פרסמו קטעי וידיאו שבהם טענו להשמדתם של שלושה מתחמי טילים נגד מטוסים רוסים מדגם S-400.

ראוי לציין כי שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר ביום רביעי, 25 באוקטובר, כי ההגנה האווירית של הצבא הרוסי השמידה שני טילי ATACMS מתוצרת אמריקאית.

 

משרד ההגנה הרוסי לא הזכיר את האזור שבו יורטו שני הטילים.

ארצות הברית מסרה את מערכת הטילים הטקטיים ATACMS לאוקראינה תחת מעטה כבד של סודיות. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הוא השתמש בהצלחה בטילים אלה לראשונה נגד רוסיה. אבל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חשב שהטילים הללו לא ישנו דבר ממהלך המלחמה ולא יועילו לאוקראינה.

גם המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב אישרה את מסירת טילי ה-ATACMS לאוקראינה, וציינה כי לגרסה שסופקה לקייב טווח של 165 ק"מ ולא נמסרה הגרסה החזקה יותר לטווח של 300 ק"מ.

טיל בליסטי אמריקאי ATACMS:

האם אוקראינה תקבל את הטיל הבליסטי ATACMS עם טווח של 300 ק"מ שישוגר ממשגרי HIMAR?

קרדיט: ערביכ דפנס     קרדיט לתמונה: צבא ארה"ב