חיזבאללה פינתה מפקדות בדרום סוריה לאחר הפצצות ישראליות

מיליציית חיזבאללה פינתה מספר מפקדות צבאיות שלה באזור הכפרי המערבי של דמשק, והעבירה אותם ליד גבול לבנון בעקבות הפצצה ישראלית שלשום בערב, יום שישי. 

באתר החדשות "זמן אלוואסל" דווח כי מיליציית "חיזבאללה" פינתה שתי מפקדות ושלוש נקודות צבאיות באזור המחבר בין "מזרעת בית ג'אן" באזור הכפרי המערבי של דמשק ואזור "חדר" באזור הכפרי של מחוז קונייטרה ליד הגבול עם ישראל. הנסיגה כללה פינוי תכולת המטה והמאחזים הצבאיים והנעתם לעבר אזור הגבול עם לבנון.  

 

האתר הוסיף כי הפינוי הגיע בעקבות פקודות ישירות מהנהגת מיליציית חיזבאללה לאחר שנפל פגז ליד העיירה חדר בצפון קונייטרה, הסמוכה לגבול המנהלי עם אזור הכפרי המערבי של דמשק.

האתר אישר כי המיליציה הסיגה יותר מ-40 לוחמים מהאתרים אותם פינתה, בנוסף לשני רכבי מטען עמוסים בנשק, תחמושת, ציוד צבאי ולוגיסטי, על רקע התרעה חמורה באזורי הכפר של דמשק שקבלו המיליציות האיראניות שהובאו לאזור על ידי משמרות המהפכה.

עם עלות השחר היום, יום ראשון, הפציץ צה"ל עמדות ארטילריה כבדה השייכות למשטר הסורי בקונייטרה שבדרום מערב סוריה. לפי מקורות מקומיים, הפצצה ארטילרית כבדה של הצבא הישראלי כוונה לעמדות של המשטר ושל המיליציות האיראניות שתומכות בו ,באזור קונייטרה, שבדרום סוריה, בתגובה לירי פגז שנפל בשטח הגולן שעות קודם לכן.

 

כמה ימים קודם לכן פגעה ישראל והשמידה עמדת תצפית ואיסוף מודיעין אלקטרוני של חיזבאללה באותו אזור.

לאחרונה התקבלו ידיעות רבות כי איראן קידמה לאזור מחוז קונייטרה אלפי לוחמי מיליציות שיעיות הנאמנות לה ממזרח סוריה ומעיראק כשהם חמושים בנשק רישי ובינוני וכן הם צויידו בכטב"מים מתאבדים ובטילים ורקטות כבדות לטווח קצר.

איראן מעדיפה כי המיליציות השיעיות שהובאו לאזור יספגו את נחת זרועה של ישראל במקרה של עימות מקומי ולא אנשי חיזבאללה אותם שומרת איראן למקרה וישראל וארה"ב יחליטו לתקוף ולהשמיד את פרוייקט הגרעין שלה.

קרדיט: בלדי ניוז     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות