גם צבא סוריה סיפק נשק ותחמושת תיקנית שהשתתף בפלישת חמאס לישראל

אחרי הכתבות שעלו באתר נציב.נט אודות נשק איראני ומצפון קוריאה שהגיעה לידי החמאס ובעזרתו הוציאו לפועל את מתקפת הפתע שלהם נגד ישראל מתברר כי גם צבא סוריה סיפק נשק ותחמושת תיקנית לחמאס שהם עשו בו שימוש לפוצץ מכשולים קרקעיים כדי לפלוש לשטח ישראל.

 

העיתון “ידיעות אחרונות” הישראלי מסר כי צה”ל, במהלך פעולות סריקה באתרים מהם נסוגו פלגים פלסטינים ברחבי רצועת עזה, מצא נשק וציוד צבאי שסיפק המשטר הסורי.

העיתון הראה בסרטון המתעד את מה שלדבריו הם מטעני חבלה וחומרי נפץ שקיבלו פלגים פלסטינים מהמשטר הסורי ופוצצו מכשולים קרקעיים כדי לחצות את הגדר המפרידה בין רצועת עזה לישראל, כך לפי אתר “קול הבירה” הסורי.

העיתון הוסיף כי המשטר הסורי הבריח את חומרי הגלם המשמשים את הפלגים הפלסטיניים לייצור מטעני חבלה בגדלים שונים לרצועת עזה דרך מצרים.

בסרטון הוצגו גם כלי נשק ותחמושת מייצור רוסי, צפון קוריאני ואיראני, המונים יותר מ-10,000 פריטים צבאיים, כולל 1,500 רובי קלצ’ניקוב, 2,000 פגזים, טילי כתף מדגם סטרלה נגד מטוסים, רובי צלפים, משקפי ראיית לילה ומכשירי תקשורת, בנוסף לציוד להפעלת מל”טים.

 

העיתון ציין כי המשטר הסורי אחראי להברחת הנשק והציוד הללו לרצועת עזה, והוסיף כי שירותי המודיעין והצבא של ישראל החלו לחקור כיצד המשטר הסורי הבריח את מה שהפלגים הפלסטינים השתמשו במבצע “שיטפון אל-אקצא”.

מה”וול סטריט ג’ורנל” נמסר כי משמרות המהפכה האיראנים סייעו בתכנון מבצע “שיטפון אל-אקצא”, בנוסף לכך שאיראן סיפקה תמיכה צבאית ולוגיסטית לפלגים הפלסטינים לביצוע הפלישה. העיתון האמריקני הסביר אז כי איראן העניקה אישור לביצוע המבצע במהלך פגישה של קצינים ובכירים של משמרות המהפכה. פלגים פלסטיניים ומלייציית “חיזבאללה” נועדו בבירה ביירות, שבוע לפני תחילת המתקפה ב-7 באוקטובר, תחת השם “מבצע שיטפון אל-אקצא”.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות