WSJ- מאות חמושים של חמאס עברו אימונים במתקנים איראניים לפני התקיפה

הוול סטריט ג’ורנל חשף , ביום רביעי, כי מאות חמושים של חמאס והג’יהאד האיסלאמי קיבלו “אימונים מיוחדים” באיראן, שבועות לפני המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר.

העיתון ציטט מקורות הבקיאים במידע המודיעיני הקשור לפיגוע, שאמרו כי כ-500 חמושים פלסטינים קיבלו אימוני לחימה מיוחדים במתקנים איראניים בספטמבר האחרון.

המקורות הוסיפו, “קצינים מכוח קודס האיראני הובילו את האימונים בנוכחות מפקד היחידה הגנרל איסמעיל קאאני ובכירים פלסטינים”.

 

חמושים של חמאס השתמשו ברחפנים כדי לשבש עמדות תצפית ישראליות המשתמשות בציוד היי-טק, כמו גם ברחפנים ממונעים כדי לחצות את גדר הגבול המפרידה בין עזה.

העיתון מסר כי חמושים נוספים הגיעו על אופנועים, שיטה בה פעלו ארגונים חצי צבאיים איראניים, ושחמאס לא השתמש בה קודם לכן עד ה-7 באוקטובר.

מנגד, העיתון מצטט גורמים אמריקאים שאומרים כי איראן מאמנת באופן קבוע חמושים באיראן ובמקומות אחרים, אך אין להם מידע המאשר שאימונים קבוצתיים התקיימו קצת לפני התקיפה. 

בכירים אמריקאים וגורמים יודעי דבר הוסיפו כי אין להם מידע המצביע על כך שאיראן ערכה אימונים מיוחדים כדי להתכונן למתקפה ב-7 באוקטובר.

 

העיתון דיווח בעבר, תוך ציטוט בכירי חמאס וחיזבאללה, כי כוח קודס סייע בתכנון התקיפה והסכים להמשיך בכך בפגישה שהתקיימה בביירות ב-2 באוקטובר עם מנהיגי חמאס וחיזבאללה. 

העיתון מסר כי יועץ ממשלת סוריה ובכיר אירופי סיפקו את אותו מידע לגבי מעורבותה של איראן.

עם זאת, בכירים אמריקאים ואחרים המכירים את המודיעין סביב הפיגועים הטילו ספק בדיווחי הפגישה שהתקיימה בלבנון, לפי העיתון.

העיתון הוסיף כי מספר בכירים אמריקאים אמרו כי לוושינגטון יש מידע מודיעיני “משכנע” המצביע על כך שמנהיגי איראן הופתעו מהתקפת חמאס.

 

מנגד, העיתון אומר כי גורמים מערביים ומצריים אישרו כי עם תחילת הפיגוע ב-7 באוקטובר, חמאס יצר קשר עם גורמים במשמרות המהפכה האיראניים וחיזבאללה כדי להודיע ​​להם על תחילת התקיפה.

העיתון הוסיף כי מאז, משמרות המהפכה האיראנים, חיזבאללה, חמאס ומיליציות נוספות מתאמות את פעילותן באזור. 

העיתון ציטט מנהיגי מיליציות ויועץ משמרות המהפכה האיראניים שאמרו כי קאאני ביקר בלבנון בימים האחרונים כדי להתייעץ עם גורמים בחמאס ובחיזבאללה.

איראן מספקת הכשרה לחמושים ברחבי המזרח התיכון, כולל חמושים בעזה, אומר מומחה לענייני משמרות המהפכה באוניברסיטת טנסי, סעיד גולקר.

הוא הוסיף, “קשה מאוד לבצע מבצעים מסוג זה ללא תמיכת חיזבאללה ומשמרות המהפכה. לחמאס אין את היכולת לעשות זאת”.

 

בתורו, הבכיר לשעבר האחראי לתיק האיראני במודיעין האמריקני, שלטון נורמן, מאמין שמשמרות המהפכה מימנו והכשירו מיליציות באזור זה זמן רב, אך “זה לא אומר שאיראן ניהלה את התקיפה ב-7 באוקטובר”.

מאות חמושים של חמאס תקפו עיירות בדרום ישראל ב-7 באוקטובר, הרגו 1,400 בני אדם, רובם אזרחים, ולקחו יותר מ-200 בני ערובה.

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות