ישראל מתכוונת לפרוס את מערכת הלייזר נגד טילי חמאס בקרוב מאוד

ישראל מאיצה את פריסת מערכת ההגנה האווירית עם “קרן הברזל” שלה, מה שמרמז על שימוש פוטנציאלי התחלתי שלה בתרחיש לחימה. התפתחות זו דווחה על ידי כלי החדשות Defence Industry Europe.

כחלק מבדיקות מבצעיות קפדניות, לייזר 100 קילוואט זה אמור להיכנס לרשימת משימות הלחימה של צה”ל. מערכת הלייזר “קרן ברזל”, שתוכננה ומיוצרת על ידי רפאל, נועדה ליירט מגוון רחב של איומים.

אחד ממאפייני המערכת הוא יכולתה לנטרל ארטילריה, פצצות מרגמה וכטב”מים למרחקים של עד מספר קילומטרים. זה נותן לישראל יתרון עצום מבחינת חיסכון ויעילות, שכן כל ירייה עולה אלף דולר בלבד, בהשוואה להערכת 40 עד 50 אלף דולר לטיל היירוט “תמיר” המשמש בכיפת ברזל נגד טילים לטווח קצר.

לאור הסכסוכים המתמשכים בעצימות גבוהה, ישראל סובלת ממחסור בתחמושת למערכת כיפת ברזל, מה שגורם לארה”ב להעניק תמיכה נוספת בטילים מהארסנל שלה לצבא הישראלי.

אבן דרך גדולה הושגה במרץ 2022 כאשר צה”ל ערך סדרת ניסויים מוצלחים במערכת “קרן הברזל”, כאשר אב הטיפוס מנטרל ביעילות מל”טים, פצצות מרגמה ורקטות. התכנון המקורי היה שמערכת הלייזר תמסר רשמית לידי צבא ההגנה לישראל בשנת 2025. עם זאת, האקלים הביטחוני הנוכחי חייב את פריסתה במהירות בימים אלו.

מערכת “קרן הברזל” צפויה להשלים את מערכת “כיפת ברזל”, ולהוות חלק בלתי נפרד ממערך ההגנה האווירית וההגנה נגד טילים הרב-שכבתית של ישראל.

ישראל מתכוונת לפרוס את מערכת "קרן ברזל" נגד טילי חמאס

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: חברת “רפאל”