סין מזהירה את ישראל שמגזימה בתגובתה נגד עזה

שר החוץ של סין הכריז כי תקיפות אוויריות ישראליות על רצועת עזה "חרגו מתחום ההגנה העצמית", והאפשרות הממשמשת ובאה של מתקפה קרקעית ישראלית מאיימת לחשוף אזרחים לסיכונים נוספים.

שר החוץ הסיני וואנג יי אמר במהלך שיחת טלפון עם שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן אל סעוד, כפי שדווח בתקשורת הסינית, כי ההגנה על "הצרכים הבסיסיים של תושבי עזה" היא בראש סדר העדיפויות, וכי "סין מתנגדת ומגנה כל פעולות שפוגעות באזרחים".

חלף יותר משבוע מאז פתחו לוחמי חמאס במתקפה רחבת היקף ביבשה, בים ובאוויר נגד ישראל. הלוחמים השתלטו על כפרים ישראלים ליד רצועת עזה, הרגו אזרחים ולקחו בני ערובה לרצועה הנצורה. זו הייתה המתקפה הקטלנית ביותר של חמושים פלסטינים בתולדות ישראל.

ישראל פתחה בתגובה בתקיפות אוויריות מסיביות על עזה שבשליטת חמאס. הצבא הישראלי טען כי אלפי פצצות שהוטלו על הרצועה כוונו לרשת עצומה של מנהרות שמתחת לעזה, שבהן משתמש חמאס לתיאום התקפות נגד ישראל.

חמאס משתמש בכ-480 קילומטרים, או 300 מיילים, של מנהרות מתחת לעזה, לפי המכון האמריקאי לחקר המלחמה.

"אנחנו מתנגדים לפעולות שפוגעות באזרחים ומפרות את החוק הבינלאומי", אמר דובר משרד החוץ הסיני וואנג וונבין ביום שישי. הוא הוסיף: "אנו מחויבים לקדם שיחות שלום ולהשגת הפסקת אש, ונמשיך לפעול לעצירת ההסלמה ולחידוש שיחות השלום".

הרשויות הישראליות טרם פתחו במתקפה הקרקעית הצפויה על עזה, אך הן מרכזות כוחות מסביב לגבולותיה מזה מספר ימים.

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות ואלג'זירה