לא רק גוש: 5 סימנים נוספים לגילוי מוקדם של סרטן השד

נשים רבות מאמינות כי מישוש כל שד באופן ספציפי עם האצבעות היא הדרך היחידה להרגיש נוכחות של גושים קטנים שעלולים להעיד על נוכחותם של גידולים ממאירים, אך ישנם סימנים נוספים שניתן להבחין בהם שעשויים לסייע בגילוי מוקדם של המחלה המסוכנת הזו, על פי מה שדיווח CNN האמריקאי.

סקר שנערך לאחרונה על ידי המרכז לסרטן באוניברסיטת אוהיו, ובהשתתפות אחרים, קבע כי "93 אחוז מהנשים הבוגרות בארצות הברית מזהות גוש בשד כסימן לסרטן השד".

הסקר הצביע על כך ש"פחות ממחציתן יכלו לזהות את רוב הסימנים האחרים".

לדברי האונקולוגית אשלי פריזר, סימנים העשויים להצביע על נוכחות של גידולי שד הם: " נסיגת הפטמה פנימה, עובי מוגבר של הפטמה או עור השד, שינוי (נפיחות) של השד או חלק ממנו, אובדן תחושה בחלק מהשד, הפרשות מהפטמה, ונוכחות קמטים."

 

על פי הסקר, "31% מתוך יותר מ-1,000 משתתפות זיהו את הפטמה הנסוגה פנימה כסימן לסרטן השד, בעוד ש-39% מהן זיהו קמטים, 41% זיהו סימן לאובדן תחושה בחלק מהשד, ו-45 אחוז מהמשתתפים זיהו עיבוי העור בשד, ו-51 אחוז שמו לב להפרשות".

פריזר הסבירה כי חוסר הידע אודות הסימנים הללו "מדאיג במיוחד, מכיוון שלא ניתן לזהות את רוב סוגי סרטן השד על ידי נוכחות של מסה שניתן לחוש במגע".

"אנחנו רוצים שאנשים יידעו יותר על הגוף שלהם, וידעו מה נורמלי עבורם", אמרה. 

היא הוסיפה: "שינויים רבים המשפיעים על בית החזה נגרמים מלידה והזדקנות. עם זאת, ניתן לזהות סרטן השד בכמה דרכים".

היא הוסיפה: "חשוב למטופלות לדבר על הסימנים שהן רואות ומרגישות בזמן עם הרופא שלהן. התקדמנו בצעדים גדולים באיתור סרטן השד בשלבים המוקדמים, מה שהופך את שיעורי ההחלמה ממנו לגבוהים. "

 

סרטן השד נותר הסרטן השכיח ביותר בנשים לאחר סרטן העור, עם מעט פחות מ-300,000 מקרים חדשים ו-43,000 מקרי מוות צפויים בשנת 2023, על פי האגודה האמריקנית לסרטן.

"למרות שאנו מתקדמים בצעדים גדולים במונחים של גילוי מוקדם וטיפול יעיל, למרבה הצער, אנו חיים בעולם שבו סרטן השד עדיין מהווה דאגה רצינית עבור אנשים", אמרה פריזר.

פריזר הדגישה כי ממוגרפיה היא אחת הבדיקות החשובות יותר לאיתור סרטן בשלביו המוקדמים, ובכך להפוך את ההחלמה ממנו ליעילה יותר.

הרופאים מדגישים את הצורך בבדיקת שד תקופתית, במיוחד לאחר גיל ארבעים, ללא קשר להימצאות סימנים או שינויים בחזה, מכיוון שבדיקות אלו מדויקות יותר בגילוי מוקדם.

هل يمكن الشفاء تمامًا من سرطان الثدي؟

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: קיור אינדיה