סלובקיה במו"מ לרכישת מערכת ההגנה האווירית מישראל ביותר מ-100 מיליון $

משרד ההגנה הסלובקי שוקל רכישת מערכת הגנ"א ניידת לטווח בינוני מישראל, ומערכות הגנה אוויריות ניידות נישאות כתף קצרות טווח מפולין. העלות של שני סוגי המערכות היא 193.98 מיליון יורו.

ממשלת סלובקיה אישרה את תוכנית משרד ההגנה לרכישת מערכות ההגנה האווירית. מטרת הפרויקט היא לנהל משא ומתן עם הצד הישראלי לרכישת מערכת מדגם ברק-MX לפי שווי של 128.1 מיליון יורו.

החוזה יכלול את המכ"ם, מערכת הפיקוד, 3 משגרים, תחמושת וחלקי חילוף ולבסוף עבודת אינטגרציה עם מערכת הפיקוד והבקרה הסלובקית.

 

פולין הציעה גם לסלובקיה 36 Piorun MANPADS, כולל חבילת תחמושת ראשונית וחבילת תמיכה לוגיסטית משולבת, כולל הדרכה ותיעוד ראשוני, סימולטורים, מכשירים מיוחדים, ציוד בקרה ומדידה, אספקת חלקי חילוף ושירות אחריות לשנתיים במחיר רכישה של 65.88 מיליון יורו.

ברק-MX היא מערכת הגנה אווירית מתקדמת וגמישה המספקת פתרון משולב להתמודדות עם איומים אוויריים רבים ממקורות וממרחקים שונים. הוא פותח על ידי התעשייה האווירית לישראל ומבוסס על משפחת טילי ברק שהוכחה בשטח.

מערכת ברק-MX מורכבת משלושה מרכיבים בסיסיים: מרכז ניהול הקרב "ברק "(BMC), טילי ברק נגד טילים וחיישנים. ניתן לחבר ולהשתמש בכל שילוב של שלושת הרכיבים בהתאם לסוג האיום. עיצוב מונחה תוכנה מספק יכולת הסתגלות יוצאת דופן בתפעול ובנייה קשוחה מבטיחה התאמה פשוטה לאיומים עתידיים.

טילי ברק כוללים שלושה סוגים של טילים מתקדמים:

*- טיל חד פעמי ברק MRAD לטווח של עד 35 ק"מ.

*- טיל דו-פעמי ברק LRAD לטווח של עד 70 ק"מ.

*- טיל ברק ER שני פולסים ומנוע עזר עם טווח של עד 150 ק"מ. הטילים מספקים רכישת מטרות מהירה ואמינה עם חסינות גבוהה בפני חסימה אלקטרונית.

מערכת ברק-MX יכולה לפעול בכל תנאי מזג האוויר, ביום ובלילה. היא יכולה להתמודד עם איומים שונים כולל מטוסים, מסוקים, פצצות גלישה, מל"טים וטילי שיוט. ניתן לפרוס אותה במשימות הגנה נקודתיות והגנה אזוריות ויכולה להתאים את עצמה לתנאי הקרב בתיאום כוח משימה משותף.

מדוע בחרה מרוקו לכלול את מערכת ברק MX הישראלית בארסנל ההגנה שלה?

קרדיט: ערביכ דפנס         קרדיט לתמונות: באדיבות חברת התעשיה האווירית