קצין אמריקאי בכיר: הגדלת הסד"כ באזור המפרץ הרתיע מאוד את האיראנים

מפקד חיל האוויר האמריקני במזרח התיכון (כפוף למפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב) אמר ביום רביעי, 12 באוקטובר, כי ארצות הברית, בעצם הגדלת סד"כ כוחותיה באזור המפרץ הפרסי והפגנת כוחה, גרמה לרפובליקה האסלאמית של איראן לסגת מניסיונותיה לתקיפת ספינות באזור זה.

לפי המחלקה של קול אמריקה בשפה האנגלית, הגנרל אלקסוס גרינקוביץ', מפקד חיל האוויר של פיקוד מרכז ארה"ב, Centcom, אמר בפגישה עם קבוצת כתבים מתחום ההגנה בוושינגטון,כי נראה שלאחר שכוחות הצי של הרפובליקה האסלאמית של איראן תקפו ספינות שוב ושוב  במיצרי הורמוז ובסביבתו ובים עומאן היו יעד, מוקדם יותר השנה, להפגנת הכוח של ארה"ב, זה הספיק כדי לדחוף את איראן לאחור.

شکل‌گیری ایده احداث پایگاه‌‌های نظامی آمریکایی در خلیج‌فارس و ضرورت‌های بین‌المللی | خبرگزاری فارس

קרדיט: פארס

 

גורם צבאי אמריקני זה הדגיש כי החלטת ארצו באוגוסט השנה לשלוח מטוסי F-35 ו-F-16 למפרץ הפרסי יחד עם משחתת ימית וקבוצת תקיפה אמפיבית שכללה 2,500 נחתים אמריקאים זה השפיע מאוד על בכירי הרפובליקה האסלאמית.

הוא הבהיר כי לעלייה בנוכחות הצבאית האמריקנית במפרץ הפרסי "הייתה השפעה מרתיעה על פעולות איראן בתקיפת הספנות באזור".

"להגדלת סד"כ הכוחות הייתה השפעה טובה", אמר הגנרל אלכסוס גרינקוביץ'.

ארצות הברית אומרת שאיראן הטרידה, תקפה או תפסה כמעט 20 ספינות מסחריות עם דגלים בינלאומיים בשנתיים האחרונות.

במהלך החודשים האחרונים ניסתה אמריקה לבסס חופש שייט במפרץ הפרסי, שבו עוברת חמישית מאספקת הנפט לעולם, באמצעות שליחת מטוסי F-35.

שלטונות הרפובליקה האסלאמית תפסו שוב ושוב מכליות נפט זרות באשמת "התנגשות במתקנים או ספינות ימיות", "זיהום הסביבה" וכן הלאה, ולאחר שקיבלו הקלות ממדינות זרות, לרבות הסרת תפיסת מכליות נפט איראניות במים בינלאומיים, הם שוחררו.

גנרל גרינקוביץ' אמר גם כי היכולת של ארה"ב להרתיע את איראן מלהפריע לשייט מסחרי במפרץ הפרסי ובאזור עשויה להיות קצרת מועד, במיוחד מאחר שהנוכחות המוגברת של ארה"ב היא זמנית וחלק מהכוחות אמורים לחזור לארה"ב.

"אני לא יודע איך הם יגיבו אם הם יראו שינוי במעמד [של כוחות ארה"ב]", אמר.

למרות העלייה בנוכחות הצבאית האמריקאית באזור בחודשים האחרונים, סנטקום דיווחה בשבוע שעבר על "סינוור בלייזר" על ידי כלי השיט של משמרות המהפכה על מסוק שלהם במימי המפרץ הפרסי.

עם זאת, מפקד חיל האוויר האמריקני במזרח התיכון המשיך לומר שאם איראן תחליט להגביר את ההתנכלויות שלה לספינות סוחר, ארה"ב מוכנה להראות שוב את כוחה.

"לארצות הברית יש לחלוטין את הרצון לחזור ולהגדיל את סד"כ הכוחות שלה שוב באזור", אמר.

سی‌ان‌ان: ایران سطح آماده‌باش نیروهای دریایی خود در خلیج فارس را افزایش داده است

קרדיט: רדיו פרדה     קרדיט לתמונה: תסנים ורשתות חברתיות