עשרות הרוגים ופצועים בהתקפת מל"טים על המכללה הצבאית בחומס שבסוריה

טקס סיום קורס הקצינים של צבא סוריה במכללה הצבאית בחומס הותקף, וגרם להרוגים ופצועים, היום, יום חמישי, 5 באוקטובר, בעוד גורם צבאי באופוזיציה הכחיש שמיליציות של האופוזיציה הפציצו את טקס הסיום. 

 

מקורות תקשורת סורים המקורבים למשטר אמרו כי התקיפה בוצעה על ידי מל"טים ופרסמו תמונות של שבריהם, שגרמו להרוגים ופצועים, וציינו כי שר ההגנה של המשטר עלי עבאס היה בטקס אך עזב זמן קצר לפני ההפצצה. 

תמונה

 

מפקד צבא סוריה מסר כי הטקס הותקף על ידי "מל"טים הנושאים טילים מיד לאחר סיום הטקס", מה שגרם ל"מוות ופציעות בקרב החיילים והמוזמנים, בנוסף למספר סטודנטים שהשתתפו בטקס הסיום", מבלי לחשוף את פרטי ההרוגים והפצועים ודרגותיהם הצבאיות. 

 

צבא סוריה האשים את מה שהוא כינה "ארגוני טרור הנתמכים על ידי גורמים בינלאומיים" באחריות לפיגוע, והוסיף כי צבא סוריה "יגיב בכל הכוח והנחישות נגד ארגוני הטרור הללו בכל מקום שהם יימצאו, וכי המתכננים והמוציאים לפועל של מעשה פשע זה יישא באחריות, ועל כך הם ישלמו ביוקר".

מנגד, מקור צבאי באופוזיציה הכחיש בפני "בלדי ניוז" כי המכללה הצבאית בחומס הותקפה, והוסיף כי לפלגי האופוזיציה מכל השורות אין את היכולת הצבאית לייצר מל"טים המגיעים עמוק לתוך האזורים הנשלטים על ידי המשטר בחומס, מה שמעיד כי ייתכן שהפיגוע נבע מניגוד עניינים בין גורמים צבאיים תומכי משטר, וייתכן שהיא פוברקה על ידי המשטר עצמו לאחר ששר ההגנה עזב את טקס הסיום זמן קצר לפני שהפיגוע התרחש.

שברי מל"ט (אילוסטרציה):

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות