כוחות ווגנר במדבר הסורי עזבו את המפקדה המשותפת עם צבא רוסיה

מקורות יודעי דבר בסוריה אישרו כי שכירי החרב של וגנר נסוגו מהמפקדה הראשית שלהם, שם הוצבו במשך שנים במדבר הסורי ("הבאדיה"), במערב מחוז דיר א-זור, לאחר חילוקי דעות עם הפיקוד הרוסי בסוריה.

המקורות אמרו לרשת החדשות "אוריינט" כי הנסיגה הייתה צפויה לאחר הריגתו של מנהיג שכירי החרב, יבגני פריגוז'ין, בהתרסקות מטוסו בסנט פטרסבורג, יחד עם מפקדיו הבכירים באוגוסט האחרון. 

הנסיגה החלה בתחילת חודש ספטמבר הנוכחי, לאחר פגישה שהתקיימה בעיר חומס, שבה נתנה ההנהגה הרוסית למפקדי וגנר בסוריה בחירה בין להישאר ולשרת בסוריה באותם תנאים של החוזה הישן רק לחודש אחד, שלאחריו יצורפו לצבא הרוסי, או יעזבו את סוריה ויחזרו לרוסיה ולשאר המדינות שמהן הגיעו שכירי החרב.

לפי המקורות, שכירי החרב הסורים טרם קיבלו את משכורתם עבור אוגוסט האחרון.

ישנם יותר מ-1,500 חברי מיליציית "ווגנר" בסוריה, בני לאומים השייכים למדינות ברית המועצות לשעבר, והם מתרכזים בעיקר בשדות הנפט במדבר הסורי, ובמספר ערים במדבר. יש גם יותר מ-3,000 סורים שגויסו תחת המטרייה של מיליציית "ווגנר" בתוך ומחוץ לסוריה, רובם לוחמים, כולל עובדים אזרחיים.

הסופר והעיתונאי פיראס עלאווי מאמין שכוחות ווגנר לא ייסוג לחלוטין מסוריה בשלב זה, שכן הרוסים זקוקים לנוכחות המיליציה הזו, כלומר "כוח לא סדיר" המבצע פעולות שאינן אמורות להיות קשורות לצבא רוסיה. בנוסף לעובדה שנוכחותו כיום היא חובה בסוריה כדי להשיג איזון עם נוכחות המיליציות האיראניות, עד לאבטחת חלופה.