גם המודיעין הגרמני העביר אזהרה מפני חיסול למנהיג הדרוזים בדרום סוריה

לפני יותר משבוע , בפרסום שהיה ראשון מסוגו , פרסם האתר נציב.נט אזהרה למנהיג הרוחני של העדה הדרוזית במחוז סויידא , חיכמת אלהיג'רי, בו נאמר כי המשטר הסורי בהובלת אסד, יחד עם הפיקוד האיראני בסוריה ואנשי חיזבאללה שמו אותו "על הכוונות" מאחר והוא עומד בראש המרד האזרחי במחוזות סויידא ודרעא בדרום סוריה.

כעבור שבוע , התקשר גם סנטור אמריקאי למנהיג הדרוזי והעביר לו אזהרה ברוח דומה מפני כוונות חיסול מצד המשטר הסורי והאיראנים.

אתמול , קתרין לנגנסיבן, חברת הפרלמנט האירופי מטעם מפלגת הירוקים הגרמנית, התקשרה בטלפון עם המנהיג הרוחני של הכת הדרוזית , שייח' חיכמת אל-היג'רי, בעוד ההפגנות נגד משטר אסד בסויידה נמשכות יותר מחודש. 

רשת החדשות אל- ראסד הסורית דיווחה כי לנגנסיבן הבטיחה לאל-היג'רי, במהלך השיחה שנמשכה כ-40 דקות, את תמיכת ארצה בתנועה העממית בסואידה, דרעא ושאר אזורי סוריה.

 

הביטחון האישי של חיכמת אלהיג'רי בסכנה

היא גינתה בחריפות את תקרית הירי באש חיה במפגינים שלווים על ידי אנשי ביטחון סורים בסויידה, והוסיפה: "אנו מודאגים מאוד לביטחונו האישי של הוד מעלתו השייח' אל-היג'רי".

חברת הפרלמנט הגרמני אמרה: "אנחנו עובדים עם שותפינו האירופים בפרלמנט האירופי כדי לנקוט בצעדים מעשיים כדי לשים קץ לסבלם של הסורים".

היא הוסיפה: "במהלך התקופה הקרובה תהיה אסטרטגיה אירופית חדשה להתמודד עם הסוגיה הסורית, שמטרתה שהעם הסורי ישיג את זכויותיו הלגיטימיות".

היא אישרה שוחחה עם השייח' אל-היג'רי, והדגישה כי הנושאים שדנה עמו יונחו על שולחן הדיאלוג במסדרונות הפרלמנט האירופי.

השייח' אלהיג'רי מצדו הסביר לנציגה הגרמנית כי מה שקורה באסוויידה הוא הרחבה של מה שקורה מאז 2011, וציין כי "מי שעומד בכיכרות לא מייצג את מחוז א-סויידה בלבד, הוא מייצג את כל הסורים מצפון ועד דרום, מזמרים בלשונם ומדברים את אשר על ליבם".

בנוגע לתפקידן של נשים בהפגנות השלוות בסויידה, הזכיר אל-היג'רי כי "בכיכרות סויידה, כמו בכל סוריה, נשים היו ועודן כתף אל כתף לצד גברים בדרישת זכויותיהם, כי אנו מאמינים בבן אדם הסורי המסוגל לבנות מדינה של חופש, צדק ושוויון".

 

אל-היג'רי קרא לקהילה הבינלאומית ליישם את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2254, שתוביל בסופו של דבר להעברת השלטון בדרכי שלום בסוריה, תפתח את הדלת לשיקום סוריה ותחזיר את הביטחון שאבד לסורים במשך עשרות שנים.

הוא ציין כי יישום החלטה 2254 ישים קץ לסבל העם הסורי שנמשך מאז 2011.

שייח' אל-היג'רי גם אישר כי ייצור והברחת סמים על ידי מיליציות טרור זרות באזורי דרום סוריה הפכו לאיום פנימי וחוצה גבולות המשפיע על ירדן, סעודיה, שאר מדינות המפרץ והאיחוד האירופי.

במהלך החודש הנוכחי, השייח' אל-היג'רי קיבל  שתי שיחות טלפון מנציגי המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, ברנדן בויל ופרנץ היל הרפובליקנים, הנחשבים לסנדקים של "חוק הקפטגון" ועומדים בראש קבוצה בנושא סוריה בקונגרס בשם "חופשי דמוקרטי ובטוח". 

"אחראי

קרדיט: אוריינט ניוז    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות