גם ירדן "זוחלת" לעבר איראן? מבקשת עזרתה להפסקת ההברחות לשטחה מסוריה

אתמול, שבת, 23 בספטמבר, שר החוץ הירדני איימן ספדי שוחח עם מקבילו האיראני, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, בנושאים דו-צדדיים ואזוריים רלוונטיים, ובעיקר בנושא הסורי.

לפי הודעת משרד החוץ הירדני, אל-ספדי שוחח עם מקבילו האיראני, עבדאללהיאן, והם דנו במשבר במדינה ובמאמצים הערביים והבינלאומיים לפתור אותו צעד אחר צעד, ובהחלטה 2254 של מועצת הביטחון, באופן שתשמור על אחדות ,הביטחון והיציבות של סוריה ותענה על הזכויות והשאיפות של העם הסורי.

במהלך הפגישה הדגיש אל-ספדי את הצורך לעצור את האיומים שהמשבר מציב על הביטחון של ירדן והאזור, ובמיוחד את איום הברחת הסמים, שירדן תמשיך לנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להביסו.

במהלך הפגישה הדגיש אל-ספדי את רצונה של ארצו לשים קץ לכל המתיחות באזור ולפתח את היחסים עם איראן על בסיס כבוד הדדי, שכנות טובה ואי-התערבות בענייני פנים.

אל-ספדי סבר שהדרך לעשות זאת היא לטפל בכל גורמי המתיחות, והצביע על חשיבות הדיאלוג הביטחוני ששתי המדינות החלו לפתח.

במהלך השנים האחרונות, ירדן הייתה עדה להברחת מיליוני כדורים נרקוטיים שהגיעו מסוריה, שם מיליציות איראניות ודיוויזיה 4 מצבא סוריה שולטות בצד הסורי של הגבול, ומעורבות ישירות בפעולות הברחה וירדן אישרה כי 85 אחוז מהסמים שנתפסו היו בכלל מיועדים להברחה אל מחוץ לירדן, בעיקר לסעודיה ולמדינות המפרץ.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: דובר ממשלת ירדן