חיסול ממוקד בשטח סוריה: 2 פעילי ג'יהאד חוסלו תוך כדי נסיעה על אופנוע

היו דיווחים על תקיפה אווירית ישראלית נגד אזורים הכפריים הדרומיים של נפת "ריף דימשק", ליד הגולן, היום, יום חמישי, 21 בספטמבר, והביאה להרג של שני בני אדם.

על פי מידע ראשוני, כלי טייס בלתי מאוייש ישראלי ירה טיל לעבר אופנוע שרכבו עליו שני אנשים, "עלי עוקשה אבו ג'ראח וזאהר אלסעדי אבו עלא", בעיירה בית ג'אן באזור הכפרי של דרום מערב דמשק, ליד הגולן, והרג אוֹתָם.

בכלי תקשורת ישראלים דווח כי שני רוכבי האופנוע השתייכו לתנועת הג'יהאד האיסלאמי.

 

זהו החיסול הראשון מסוגו של מטרה בירי ממל"ט ישראלי בתוך שטח סוריה, שכן ישראל התרגלה בשנים האחרונות לבצע תקיפות אוויריות באמצעות מטוסי קרב או חמ"מ, שכוונו לעמדות המשטר והמיליציות האיראניות, מבלי לשלוח מל"טים.

התקיפה מגיעה כ-24 שעות לאחר שכוח ישראלי בחיפוי משוריינים חדר אתמול, יום רביעי, 20 בספטמבר, לשטח סוריה, בצעד חסר תקדים מאז 1967.

על פי מה שדיווח בעמוד אל-ראסד העוסק בחדשות סואידה בפייסבוק ממה שהוא כינה מקורות פרטיים בגולן הסורי, צה"ל פתח בכוונה את השער המפריד בין מג'דל שמס לאדמות סוריה ברמת הגולן.

המקורות הסבירו כי הצבא הישראלי נכנס לעומק של עשרות מטרים בתוך שטח סוריה, מתוגבר בטנקים ובדחפורים.

המקורות הדגישו שצעד זה, ומהשער הזה בפרט, לא התבצעה כניסה מאז מלחמת 1967, ובהמשך סללו דחפורים דרך עפר מהשער, ונשארו במקום בעומק של עשרות מטרים בתוך שטח סוריה עם הטנקים עד לרגע זה.

בסרטון נראו תנועת כלי רכב צבאיים ישראלים, לרבות טנקים ומשוריינים, בתוך שטח סוריה, ללא כל תגובה מצד משטר אסד. (קרדיט: בלדי ניוז)