דיווח סורי: לראשונה מאז 1967 כוח משוריין ישראלי חדר לשטח סוריה

אתמול, יום רביעי, 20 בספטמבר, חדר כוח ישראלי בחיפוי כלים כבדים לשטח סוריה בצעד חסר תקדים מאז 1967.

לפי מה שדיווח עמוד הפייסבוק של אל-ראסד ,תוך שוהא מצטט מקורות פרטיים בגולן הסורי, צה"ל פתח בכוונה את השער המפריד בין מג'דל שמס לאדמות סוריה ברמת הגולן.

המקורות הסבירו כי הכוח הישראלי נכנס לעומק של עשרות מטרים, מתוגבר בטנקים ובדחפורים.

המקורות הדגישו שצעד זה, ומהשער הזה בפרט, לא התבצעה כניסה מאז מלחמת 1967, במהלך השהות בשטח הסורי בנו דחפורים כביש מהשער, ונשארו בעומק השטח עשרות מטרים עם הטנקים עד לרגע זה.

בסרטון נראו תנועת כלי רכב צבאיים ישראלים, לרבות טנקים ומשוריינים, בתוך שטח סוריה ללא כל תגובה מצד צבא סוריה.

 

ישראל טוענת כי היא לא תאפשר לאיראן להתמקם בגבולותיה הצפוניים ולהקים את חיזבאללה 2 בסוריה.

בשנים האחרונות פתחה ישראל במאות תקיפות אוויר וטילים בסוריה, שלדבריה מכוונות נגד הנוכחות האיראנית.

המגזין האמריקני ניוזוויק חשף מסמך מודיעיני שאמר כי איראן הכינה יחידה חמושה המורכבת מאלפי לוחמים מכמה לאומים, המסוגלת לבצע תקיפות נגד כוחות אמריקאים בסוריה ובישראל.

גורם רשמי בסוכנות ביון המזוהה עם מדינה בעלת ברית של ארה"ב אמר כי הדיוויזיה, שאיראן כינתה "אימאם חוסיין", קשורה לכוח "קודס" של משמרות המהפכה האיראניים, והיא בעלת יכולות חזקות.

 

הבכיר הוסיף כי הדיוויזיה המזוינת של האימאם חוסיין ביצעה תקיפות עם אמצעי לחימה מונחים מדויקים, מל"טי תקיפה וריגול, ונשק קל נגד חיל המצב הצבאי האמריקני בדרום מזרח סוריה באזור אל-תנף, באוקטובר 2021.

הבכיר אישר כי הדיוויזיה פתחה במתקפות נגד ישראל בינואר 2019, תוך שימוש בטילי קרקע-קרקע, מתקפת רקטות ביוני 2019 וניסיון תקיפה של מל"טים באוגוסט 2019, שלפי הדיווחים הצבא הישראלי יירט.

על פי המסמך, מתוכננות תקיפות נוספות נגד שתי בעלות הברית, בעוד שגורם במודיעין ציין כי הדיוויזיה נערכת ומגייסת יכולות כדי שיוכלו להוות איום על הכוחות האמריקנים בסוריה ובישראל.

קרדיט: בלדי ניוז     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות