מה באמת קורה כשהמוות קרוב?

בדיווח ביום חמישי, CNN הדגישה את מה שמכונה "חוויות של כמעט מוות", שיכולות להתרחש כאשר רופאים מצליחים להציל מטופל לאחר הפסקת פעימות הלב והנשימה.

במחקר, שפורסם בכתב העת Resuscitation, צוותים מיומנים ב-25 בתי חולים בארה"ב, בריטניה ובולגריה עקבו אחר רופאים שהוזעקו לחדרים שבהם החולים היו במצב של "מוות קליני".

CNN ציטטה את הרופא לטיפול נמרץ של Langone Health מאוניברסיטת ניו יורק, סם פארניה, שחקר תופעה זו במשך עשרות שנים, שאמר, "מיליוני אנשים דיווחו על חוויות של כמעט מוות מאז המצאת החייאת לב-ריאה ב-1960".

פארניה הוא המחבר הראשי של המחקר החדש, שמטרתו לחשוף את מה שהוא מכנה "המודעות הנסתרת" למוות, על ידי מדידת פעילות חשמלית במוח כאשר הלב והנשימה נעצרים.

פארניה סיפר ל-CNN, "אנשים רבים תיארו חוויות דומות במהלך ההחייאה שלהם, כלומר התודעה שלהם הפכה חזקה יותר וחיה יותר, וחשיבתם התבהרה, בעוד הרופאים ניסו להחיות אותם והאמינו שהם מתו".

הוא הוסיף: "מטופלים דיווחו שהרגישו באותו זמן שהם מופרדים מגופם. הם יכלו לראות ולשמוע את הרופאים והאחיות, והם יכלו לדווח על מה שהרופאים עושים להם בצורה בלתי מוסברת של 360 מעלות".

בנוסף, "אנשים לעתים קרובות סוקרים את כל חייהם, נזכרים במחשבות, רגשות ואירועים שבדרך כלל לא היו מסוגלים להיזכר בהם, ומעריכים את עצמם על סמך עקרונות של מוסר וכללים".

"מה שקורה גורם להם להבין את ההתנהגות שלהם לאורך חייהם, מכיוון שהם כבר לא יכולים לרמות את עצמם".

פרניה ציין  לפי CNN, כי חלק מהמטופלים אומרים שהם "ראו את אלוהים", אבל בדרכים שונות.

הרשת דיווחה כי הניסוי יושם בזמן שהרופאים ביצעו החייאת לב-ריאה, כאשר צוותי מחקר הצמידו מכשירים המודדים פעילות חמצן וחשמלית לראשו של האדם הגוסס.

ניסיון החייאה ממוצע ארך בין 23 ל-26 דקות. עם זאת, המחקר מצא שחלק מהרופאים המשיכו לבצע החייאה למשך עד שעה.

פרניה הסביר, "פעילות המוח נמדדה לפרקים של שתיים או שלוש דקות, כאשר הרופאים נאלצו להפסיק את לחיצות החזה או זעזועים חשמליים, כדי לראות אם הלב של המטופל יחזור לפעילותו".

הוא המשיך: "גילינו שהמוח של אנשים שמתים הפך לשטוח, וזה מה שהיינו מצפים".

הוא המשיך: "אבל זה מעניין שגם שעה לאחר ההחייאה ראינו קוצים המיוצגים על ידי הופעת פעילות חשמלית במוח, וזהה למה שקורה כשאנחנו מדברים או מתרכזים לעומק".

"רק 53 מתוך 567 האנשים במחקר, או 10 אחוז, הוחזרו לחיים", דיווח CNN.

מתוכם, 28 אנשים רואיינו כדי לברר מה הם יכולים לזכור מהחוויה. רק 11 מטופלים דיווחו על מודעות במהלך החייאה, ורק 6 דיברו על חוויה של "כמעט מוות".

تجربة الاقتراب من الموت، سيزور منزله و يجدهم يعدون لجنازته و سيلتقي بأرواح  أخرى، حياة بعد الحياة - YouTube

קרדיט: אלחורה   קרדיט: רשתות חברתיות