תוכניות המשטר האיראני ליום שאחרי ישראל

מולה מבכירי המשטר האיראני מאיים בכיבוש מכה, והעולם שותק?.

 

באתר MEMRI בשפה האנגלית, התפרסם ב 26 באוגוסט, סרטון ובו דברים ששודרו ברשות השידור האיראנית, מדבריו של ע’לאם רזה קאסמיאן (غلامرضا قاسمیان = Gholamreza Ghasemian), ראש הספרייה, המוזיאון ומרכז המסמכים של המג’לס – הפרלמנט האיראני.

בסרטון שעלה באתר MEMRI , רואים את קאסמיאן אומר שישראל תשרוד רק עוד שלוש שנים, ושאפילו אין צורך במלחמה, וכמו שנאמר בקוראן “הם הורסים את בתיהם במו ידיהם” (מדובר בחלק מהפסוק השני מתוך הסורה ה 59 בקוראן, סורת אל-חשר (سورة الحشر = הגולה) א.א.) והוסיף שישראל תשמיד את עצמה, ושישנם כל מני סימנים לחורבנה.

ואז שואל קאסמיאן: “מה לכל הרוחות אנחנו עושים כשזה קורה?” ועונה לעצמו “ישנם נושאים בקוראן שאין לדון בהם בגלוי. רק בינינו, אני יכול לאשר שהארבעין (העלייה לרגל לכרבלא, אותה הזכרנו בעבר. א.א) באותה תקופה תהיה מפוארת בצורה יוצאת דופן, ותזכה לתשומת לב עולמית.”

 

ואז הוא שאול את עצמו את השאלה המעניינת: “מול מי נתמודד במלחמה האחרונה?” ולאחר הפסקה דרמתית, הוא עונה בלי היסוס: “החיג’אז. (כוונתו כמובן לערב הסעודית. א.א) שהיא אמריקה של הערבי.” ואז הוא מוסיף את הדברים שהם דרמטיים לא פחות ואומר: “זה יוביל לכיבוש הקיבלה הראשית (משמעות הדבר היא כיבוש מכה) והאימאם הנעלם יופיע שם שוב”

והוסיף קאסמיאן ואמר: “היות והם (הסעודים) יודעים זאת, יש להם צלפים סביב מסגד אל-חראם (“המסגד הקדוש” = המסגד הגדול במכה, המקיף את הכעבה. א.א)

בסיום הסרטון המדובר, אמר קאסמיאן שהמנהיג העליון אמר שזו לא בעיה שהסעודים קונים הרבה נשק, כי הנשק הזה ייתפס ע”י המוג’אהדין (לוחמי הקודש בג’יהאד – מלחמת המצווה למען אללה. א.א.)

בדברים שאמר קאסמיאן, איש דת מקורב לצמרת המשטר, המכהן בתפקידים רשמיים ובעל השפעה רבה, יש לא רק עוד נבואה של נציג המשטר האיראני על חורבן ישראל, אלא גם אמירה ברורה על המלחמה הבאה שאיראן מכוונת אליה, וזו מלחמה נגד ערב הסעודית, ומטרתה כיבוש המסגדים הקדושים לאסלאם.

 

איש דת מכריז שאיראן תכבוש את סעודיה והמסגדים הקדושים, והעולם שותק

למרות שהדברים שודרו ברשת בשידור חי (באתר הרשמי של קאסמיאן), העולם התעלם ושותק.
למרות שהדברים לרשת עלו מיד לאחר סיום המפגש הפרשנות הדתי הזה, העולם התעלם ושותק.
למרות שסרטון עם הדברים עלה באתר ממרי כבר ב אותו היום, העולם התעלם ושותק.

אבל אנחנו רגילים כבר שהעולם שותק מול האיומים והבריונות של המשטר האיראני, וכך גם העולם שתק בשבוע שעבר כאשר ראיסי, נשיא איראן, אמר שהבטחת הביטחון והיציבות האזוריים והבינלאומיים לא תתאפשר עד שמדינות המערב יעזבו את האזור ויאפשרו למדינות לנהל את ענייניהן בעצמן. וארשה לי להוסיף שמבחינת המשטר האיראני, נוכחות מדינות המערב באזור המפרץ הערבי והמזרח התיכון, פשוט מפריע למולות לייצא את המהפכה האסלאמית וכל הטוב שהיא מביאה…

לאט לאט החלו הדברים לעלות במקומות נוספים ברשת, ואתר MEMRI העלה את הסרטון ב 12 בספטמבר גם באתר בשפה העברית, ומתנגדי משטר העלו את הסרטון באתרים וברשתות החברתיות, ויש להם הרבה מה לומר, למתנגדי המשטר ולאיראנים שמייחלים ליום בו יצליחו להחליף את המשטר הרקוב והרצחני שהורס להם את המדינה והחיים, והם לא בוחלים במילים לתאר את שאט הנפש שלהם מהכרזת המלחמה של המולה והמשטר על ערב הסעודית וקודשי האסלאם. והעולם? העולם ממשיך לשתוק.

 

אבל מה שמעניין יותר משתיקת העולם “הנאור”, זו שתיקתם של עיתוני ערב הסעודית, שסריקה זריזה ולא מעמיקה של לא מעט מעיתוני הממלכה, לא מעלה כמעט אם בכלל ידיעות על דבריו של המולה שאיים לכבוש את סעודיה, וזה מעלה שאלות, ואני תוהה האם זה קשור לכך שבשבוע שעבר מומש ההסכם המתוקשר לחידוש היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות היריבות, ושגריר סעודיה באיראן נכנס לתפקידו, וכך גם שגריר איראן בממלכה הסעודית.

מעניינת לא פחות בחירת המילים של קאסמיאן, שבה למעשה משתמע שהמלחמה העתידית של איראן נגד ערב הסעודית תהייה מלחמת קודש – ג’יהאד, ודבריו מעוררים את השאלה מדוע הם נאמרו דווקא בעיתוי הזה, ממש לפני כניסת שגרירי המדינות לתפקידיהם, ומה המסר שהמשטר האיראני רצה להעביר לסעודים, לשאר מדינות המפרץ הערבי (הנקרא גם המפרץ הפרסי), לעולם האסלאם ולעולם כולו.

איני יכול לומר בוודאות שדברים כאלה שנאמרים ע”י איש דת ונושא תפקיד בכיר, שהוא בשר מבשרו של המשטר, נאמרו בהכוונת המשטר, אבל אני יכול לשער שקאסמיאן לא אמר דברים שלפתע פתאום עלו במחשבתו.

 

מילה על המולה שמאיים בכיבוש סעודיה
אציין שהסרטון המדובר, הוא רק קטע מתוך הקלטת דבריו של איש הדת חוג’ת אל-אסלאם ע’לאם רזה קאסמיאן, שכאמור, הוא גם ראש הספרייה, המוזיאון ומרכז המסמכים של המג’לס, שצולמו במפגש אחד מתוך סדרת מפגשים קבועה בכל יום שבת בשעה חמש אחה”צ, בהם קאסמיאן מדבר בפני קהל ומספק את הפרשנות שלו לקוראן ולחדיתים, ונותן את פרשנותו הדתית לענייני היום.
רק אזכיר שקאסמיאן אינו איש דת בכיר, שהרי תוארו אינה אייתוללה, אלא רק חוג’ת אל-אסלאם.

נוסף לתפקידו במג’לס, משמש איש הדת החרוץ משמש גם כפרשן הדת של רשות השידור האיראנית = IRIB (Islamic Republic of Iran Broadcasting), מומחה ופרשן דתי בתוכניות רמדאן בטלוויזיה, ערך סדרת מפגשי פרשנות לחדית’ים של האייתוללה חומייני, וכבר שנים ארוכות שהוא מנהל מספר סדרות של מפגשי פרשנות דתית, בהם על המהאדי (האימאם הנעלם באמונה השיעית), על הפירושים והסודות החבויים באיית אל-כורסי (פסוק הכיסא, הפסוק ה 255 בסורה השנייה בקוראן, סורת אל-בקרה = סורת הפרה, שעליו נאמר שהנביא היה קורא לאחר כל תפילה, ולפני לכתו לישון. ויש המאמינים שקריאתו לאחר התפילה, היא ברכה גדולה) וכן כאמור, סדרת מפגשי הפרשנות לקוראן ולתדיתי’ם, של ימי שבת, ממנה הגיע הסרטון.

 

גם לפרגן צריך
אנצל הזדמנות זו, להמליץ לכם לעשות לכם מנהג קבע להיכנס ולראות מה יש חדש באתר MEMRI – המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון, לראות את הסרטונים ולקרוא את המאמרים העולים בו, ואזכיר לכל העוסקים במלאכת ההסברה והדיפלומטיה הציבורית למען מדינת ישראל, שאתר MEMRI זה המקום לכל המחפשים תכנים שיכולים לעזור במאבק מלחמת התודעה ומתקפות התעמולה נגד ישראל.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון   קרדיט לתמונה: אירנ”א