תקשורת אוקראינית: מטוס תובלה איראני טס מחצי האי קרים

בערב יום חמישי, 7 בספטמבר, דיווחו כלי תקשורת באוקראינה כי מטוס תובלה איליושין 76 השייך לחברת "פויה" האיראנית המריא משדה התעופה של העיר סימפרופול בחצי האי קרים, שנכבש על ידי רוסיה. פויה איירליינס הכחישה בתוקף את הידיעה הזו.

האתר האוקראיני Pravda, המצטט את נתוני האתר השבדי "Flight Radar 24", המנטר את התנועה האווירית, כתב כי מטוס האיליושין 76 של החברה האיראנית, המריא ,שעתיים לאחר שנחת בשדה התעופה של העיר סימפרופול, בשעה 17 :09 בערב משדה התעופה הזה.

לפי כלי תקשורת זה, המטוס  פנה לכיוון דרום מזרח ועבר מעל הים השחור. פרבדה פרסמה גם את מפת התעבורה האווירית של האזור ואת תנועת מטוס האיליושין 76 יחד עם הדו"ח שלה.

כלי התקשורת  דיווח אז ששדה התעופה בעיר סימפרופול נסגר לטיסות אזרחיות מאז הפלישה הצבאית המלאה של רוסיה לאוקראינה ב-18 החודשים האחרונים.

בעבר, הצבא האוקראיני הצהיר שוב ושוב כי הכוחות הרוסיים בחצי האי קרים משתמשים בבסיס האימונים צ'בדה לצורך התקפות המל"טים שלהם על אדמת אוקראינה, והמל"טים הללו הם שאהיד 131 ושהיד 136, המיוצרים באיראן. פרוואדה כותב כי במקביל לא הושג תיעוד לגבי נוכחותם של מדריכים איראנים שיסייעו לכוחות הרוסיים בביצוע התקפות מל"טים.

איראן תמיד הכחישה את ההאשמה על אספקת מל"טים לרוסיה המשמשים למלחמה באוקראינה ואמרה שהיא נתנה למוסקבה רק מספר מצומצם של מל"טים לפני המלחמה.

מפת התנועה האווירית של האזור ותנועת מטוס איליושין 76 שפורסמה על ידי התקשורת האוקראינית

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונה: פלייט רדאר