מל"טים טורקיים מסוג Bayraktar נצפו בבסיס הצבאי של וגנר במאלי שבאפריקה

תמונה שהושגה לאחרונה על ידי אתר החדשות האמריקאי The Insider מראה מה שנראה לפחות 3 מל"טים מבית Bayraktar מתוצרת טורקיה החונים בשדה תעופה במאלי הידוע כמשמש בסיס צבאי עבור החברה הצבאית הפרטית של "וגנר" (PMC) ברפובליקה האפריקאית. הבסיס הצבאי ממוקם בנמל התעופה הצבאי סבארה ליד העיר מופטי.

מל"טים טורקיים מסוג Bayraktar נצפו בבסיס הצבאי של וגנר במאלי

כלי תקשורת בבעלות המדינה במדינה האפריקנית הודו בדצמבר אשתקד שממשלת מאלי רכשה שני מל"טים מבית Bayraktar TB-2 מתוצרת טורקיה. אבל התמונות החדשות מראות שמספר המל"טים גדול יותר, ושהם פרוסים בשדה התעופה שבו משתמש ואגנר כבסיס צבאי זמני במאלי. בסיס וגנר הותקף על ידי לוחמים איסלאמיסטים באפריל השנה.

נראה כי התמונות החדשות, המכילות מטא-נתונים (נתונים טכניים של התמונה עצמה והיכן צולמה) המראים שהן צולמו ב-30 באוגוסט, צולמו ממסוק שטס מחוץ לבסיס הצבאי סווארה או בקרבתו – ימים לאחר שהופל מטוסו של פריגוז'ין ובו היה מפקד וגנר ליד העיר טבר שברוסיה.

מקורות בקבוצת וגנר סיפרו כי השליטה בבסיס הצבאי סבראר עברה לנציגי משרד ההגנה הרוסי. המשמעות היא שלכוחות המזוינים הרוסים יש כעת מל"טים שהיצרן הטורקי העמיד בעבר לרשות הצבא האוקראיני בלבד. (קרדיט: ערביכ דפנס)