מה עומד מאחורי ביקור שר החוץ של איראן בדמשק?

  • שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, מגיע לדמשק מביירות.

  • במהלך הביקור ייפגש עם בכירים במשטר הסורי כדי לדון בהתפתחויות האחרונות.

 

שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, יגיע מחר, יום חמישי, לבירת סוריה, דמשק, על רקע הצהרות על סגירת הגבול העיראקי-סורי בפני תנועת המיליציות האיראניות התומכות במשטר הסורי, המתמודד עם הפגנות נגד השלטון בדרום סוריה.

בעיתון “אל-וטן ” המקורב למשטר נמסר כי עבד אללהיאן יגיע לדמשק מבירת לבנון, ביירות, לביקור רשמי, במהלכו ייפגש עם בכירי המשטר הסורי, בהם שר החוץ פייסל אל-מקדאד”.

ביקור זה בא בצמוד לחדשות אליהן התייחסו נורי אל-מאלכי וחסן נסראללה – בעלי ברית של המשטר הסורי – על קיומם של מהלכים אמריקאים לסגירת הגבול הסורי-עיראקי בפני תנועת המיליציות האיראניות התומכות במשטר.

אתמול אמר ראש ממשלת עיראק לשעבר, נורי אל-מאלכי, כי המהלכים האחרונים של ארה”ב בעיראק מטרתם לסגור את הגבול הסורי-עיראקי בפני תנועה חופשית של המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן, וציין כי המניעים לסגירה, התוכנית שתבוא בעקבותיה, והיעדים העתידיים בתוך סוריה טרם התבררו.

קרדיט למפה: עיתונות פקיסטנית

הוא הוסיף, “התנועות הצבאיות האמריקאיות, בהתבסס על תצפית בשטח, מצביעות על כך שזה לא כדי לבצע פעולות בשטחה של עיראק, אלא זהו ניסיון של הכוחות האמריקאים לסגור את הגבול העיראקי-סורי, ואם התנועות האמריקאיות קשורות לאירועים בדרום סוריה , במחוזות דרעא וא-סויידה, אולי יש להם תוכנית ליישם בסוריה”.

ראוי לציין כי שר החוץ הסורי- ” אל-מקדאד ” יצא לבירת איראן, טהראן, ב-30 ביולי, מלווה במשלחת שרים שכללה את שרי הכלכלה, סחר החוץ, התקשורת והטכנולוגיה, לביקור רשמי שנמשך מספר ימים. במהלכו נפגש עם בכירים איראנים, והגיע למספר הסכמות והבנות.

وزير خارجية إيران يزور دمشق الخميس.. ما وراء الزيارة؟

קרדיט: סוריה טי וי