אתר כורדי: אולטימטום למיליציות האיראניות לסגת מגבול סוריה-עיראק

אתר Basnews, המצטט מקור כורדי המקורב לכוחות הדמוקרטיים הסוריים (SDF), אמר היום, יום חמישי, 24 באוגוסט, כי כוחות הקואליציה הבינלאומית קבעו מגבלת זמן למיליציות הפרו-איראניות לסגת מהגבול העיראקי-סורי. לקראת הקמת אזור חיץ ביטחוני.

לדברי המקור, כוחות הקואליציה הבינלאומית בראשות אמריקה מפעילים לחץ דיפלומטי וצבאי על המיליציות האיראניות, כדי לאלץ אותן לסגת מגבולות עיראק-סוריה, וציינו כי הם מגייסים את כוחותיהם בעיראק ובסוריה לביצוע השתלטות מלאה על גבולות עיראק-סוריה-ירדן לקראת הקמת אזור חיץ ביטחוני, והוסיפו כי התגייסות הקואליציה הבינלאומית נושאת מספר מסרים לאיראן, לרוסיה ולמשטר הסורי. 

המקור אמר כי כוחות הקואליציה הבינלאומית קבעו מגבלת זמן לסגת המיליציות של איראן מגבולות עיראק, סוריה וירדן ומאזורי המגע עם כוחותיה בסוריה, שם ביקשו לאחרונה בכירים אמריקאים מהממשלה העיראקית להסיג את המיליציות של איראן מגבולות עיראק-סוריה, והדגיש כי יישום פרויקט אזור החיץ שהקואליציה הבינלאומית רוצה בכך עלול לקחת זמן רב יחסית, והקואליציה עדיין בתחילת דרכה, וכי בשלב הראשון, הקואליציה תפעיל לחץ גדול על איראן כדי לאלץ אותה לנהל משא ומתן ולהגדיר את תפקידה באזור. 

לפי המקור, פרויקט הקואליציה הבינלאומית נועד להיפטר מהנוכחות האיראנית בסמוך לגבולות עיראק, סוריה וירדן, ולנתק את קווי האספקה ​​של איראן למיליציות שלה בסוריה ובלבנון. 

מתחילת שנה זו, עשרות משאיות נושאות נשק, תחמושת וחומרים לוגיסטיים נכנסו מעיראק לצפון מזרח סוריה, וחולקו לבסיסים האמריקאים באזור שבשליטת הכוחות הדמוקרטיים הסורים (SDF), האחרון שבהם היה ב-20 באוגוסט, כאשר הקואליציה הבינלאומית הביאה תגבורת צבאית לבסיס “שדה קוניקו”, צפונית מזרחית לדיר א-זור, שכלל מספר כלי רכב, נכנסה ממעבר הגבול אל-וואליד בין סוריה לעיראק, והגיעה לדיר א-זור דרך נפת אל-חסכה באזורים שבשליטת הכוחות הדמוקרטיים הסורים “SDF”.

קרדיט: אלבלדי   קרדיט לתמונה: דובר צבא ארה”ב