במסגרת תערוכה צבאית במוסקבה איראן מכריזה על טיל בליסטי חדש Ababil OP

השנה, נוכחותה של איראן בתערוכת הצבא 2023 גדלה באופן דרמטי, כאשר חשיפת הטיל הבליסטי “אבביל OP” תפסה את מרכז הבמה.

בפורום ההגנה של צבא 2023 שנערך ליד קובינקה, שברוסיה, הציגה איראן מערכות הגנה בולטות מכמה חברות. התצוגה של משרד ההגנה האיראני כוללת גם מגוון מערכות מתקדמות.

טיל אבביל הוא טיל בליסטי חדש שנחשף על ידי איראן בפורום ההגנה של צבא 2023 שנערך ליד קובינקה, רוסיה. דיווחים בתקשורת האיראנית מצביעים על כך שטיל האבביל דומה מבחינה ויזואלית לטיל זוהיר (Raad 500), המיוצר על ידי חיל האוויר של משמרות המהפכה האסלאמית (IRGC).

מפרטים טכניים עולה כי אורכו של טיל האבביל הוא 3.7 מטרים, משקלו 240 ק”ג, ונושא ראש נפץ במשקל 45 ק”ג. הטיל מצויד במחפש ויזואלי והטווח הוא 86 ק”מ.

איראן מכריזה על טיל בליסטי חדש בשם "Ababil OP"

 

מה הציעה איראן בפורום הצבא ב-2023?

איראן הציגה כמה מוצרי הגנה חדשים בפורום הצבא הרוסי 2023. משרד הביטחון והתמיכה בצבא הציגו את היכולות והציוד הביטחוני העדכניים ביותר שמייצרת איראן, החל מטיל “אבביל” ועד הטיל הטקטי “סיאד”. שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו, יחד עם סגן ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים האירניים, עזיז נסירזאדה, ביקרו בביתן של איראן בתערוכה זו.

משרד ההגנה האיראני הציג מוצרים חדשים בנוסף למוצריו הישנים, לרבות סוגי רחפנים, ועותק של מסוק ה-Saba-248. כמו כן הוצג עותק של מטוס האימון הקרבי “יאסי”ן. כמו כן הוצגו קטעי וידאו של מטוס הקרב קאותאר. בין הציוד המוצג בתערוכה זו ניתן למצוא את טילי בלבן, טילי נ”ט טופאן-5, טילי אל-מאס וסדיד. כמו כן הוצגו טילי שיוט איראניים. הטיל הבליסטי אבביל הוצג גם הוא.

כמו כן, הוצג דגם של משחתת “דנה”, סירות מנוע מהירות מדגם “זולפיקר” ו”חיידר” וצוללות מסוג “פת”. ייצור משרד הביטחון בתחום הנשק הפרטי הוא חלק נוסף שהוצג בתערוכה. מערכת ההגנה לטווח קצר מדגם “מאג’ד”, יחד עם מערכת “סום חורדד” שהיא מערכת הגנה נוספת שנוכחת בתערוכה. כמו כן הוצגו מערכות תקשורת ולוחמה אלקטרונית, לרבות מכ”ם 813 Sepehr וציוד תקשורת.

בנוסף למערכות ולציוד אלו, הוצגו גם אפודים וקסדות איראניות חסינות ירי.

איראן טוענת כי הביתן שלה היה מאוד פופולרי והרבה מבקרים בתערוכה פקדו אותם.

טילי שיוט איראנים:

איראן מפתיעה את העולם בטילי שיוט מהירים
קרדיט: ערביכ דפנס