מומחי האו"ם: 7,000 לוחמי דאעש פרוסים עדיין בסוריה ובעיראק

סיכום

  • מומחי האו"ם מאשרים שארגון דאעש – "המדינה האסלאמית" עדיין שולט על בין 5,000 ל-7,000 לוחמים בסוריה ובעיראק.
  • דו"ח המומחים מצביע על המשך האיום הגבוה של הארגון באזורי עימות על היציבות בסוריה ובעיראק.
  • הארגון מגביר את האסטרטגיה שלו, משתלב באוכלוסייה המקומית ומסתמך על גיוס לוחמים נוספים מהמחנות של צפון מזרח סוריה ומישובים חלשים חברתית.
  • "דאעש" מנסה לקיים את תוכנית גיוס הילדים ומעצרם במחנות בצפון מזרח סוריה.
  • באפגניסטן, דאעש נחשב לאיום הטרור המסוכן ביותר ויש לו בין 4,000 ל-6,000 לוחמים ובני משפחותיהם.
  • באזור הסאהל באפריקה, מידע מצביע על כך שסניף דאעש נהנה מאוטונומיה ומגביר את פעילותו באזור.
  • קיים חשש מהסלמה באלימות בסודאן ומניצול של קבוצות הטרור את המצב הפוליטי הלא יציב שם.

מומחי האו"ם אמרו כי לארגון "המדינה האסלאמית" יש עדיין בין 5,000 ל-7,000 לוחמים בסוריה ובעיראק, וציינו כי לוחמי הארגון "מהווים את איום הטרור החמור ביותר באפגניסטן כיום".

בדו"ח שלהם הסבירו מומחים שעוקבים אחר הסנקציות המוטלות על הארגון כי במהלך המחצית הראשונה של שנה זו, "האיום שנשקף מארגון המדינה האסלאמית נותר גבוה ברוב אזורי הסכסוך, ונמוך באזורים שאינם שנויים במחלוקת".

הדו"ח, שהגישו מומחי האו"ם למועצת הביטחון, קבע כי "המצב הכללי עדיין שהם פעילים, ולמרות האבדות הכבדות שספג הארגון והירידה בפעילותו בסוריה ובעיראק, הסכנה להתעוררותו מחדש עדיין קיים."

הדו"ח ציין כי הארגון "הגביר את האסטרטגיה שלו, להשתלב באוכלוסייה המקומית ומקפיד שלא להיכנס לקרבות שעלולים להוביל לאבדות כבדות", וציין כי הארגון "ארגן מחדש את שורותיו וגייס חמושים נוספים מהמחנות של צפון מזרח סוריה ומקהילות פגיעות, כולל ממדינות שכנות.

"למרות פעולות הסיכול המתמשכות עליו, דאעש ממשיך להפעיל בין 5,000 ל-7,000 פעילים ברחבי עיראק וסוריה, רובם לוחמים, למרות שהוא צמצם בכוונה את התקפותיו ופעולותיו כדי להקל על פעולות הגיוס והארגון מחדש", הוסיפו המומחים.

אסירי "דאעש" בכלא אל-סינא באל-חסכה - אי.פי

קרדיט: סוריה טי וי