פולין מזמינה טילי SPIKE LR ישראלים תמורת 100 מיליון דולר

משרד ההגנה הפולני, באמצעות רשות החימוש שלו, הודיע ​​כי ירכוש מאות טילי SPIKE LR מהשותף התעשייתי המקומי של חברת רפא”ל הישראלית, MESKO, בעסקה בשווי של כ-100 מיליון דולר.

MESKO כבר ייצרה טילי SPIKE עבור משרד ההגנה הפולני, וזו תהיה העסקה השלישית מסוג זה הכוללת את משפחת טילי SPIKE. מפעלי ייצור מקומיים סיפקו למשרד ההגנה הפולני יותר מ-3,000 טילי SPIKE מתוצרת פולנית מלאה.

Spike-LR היא מערכת נשק ניידת נגד שריון עם טווח של עד 4 ק”מ, הניתנת להפעלה במצב של שגר ושכח ובמצב ריענון צג באמצעות קישור נתונים על גבי סיבים אופטיים.

ה-Spike-LR מצוידת במערכת הנחיה באמצעות קישור נתונים בסיבים אופטיים, השולחת פקודות לטיל ממערכת השיגור ומקבלת, בתוך שדה הראייה של התותחן, תמונות מהמחפש. התותחן יכול לעדכן את נקודת הכיוון שלו בזמן שהטיל במעוף באמצעות קישור סיב אופטי. בנוסף לעדכון מידע על המטרה, קישור הנתונים מאפשר לתותחן להחליף מטרות וגם לקבל מודיעין בזמן אמת ולבצע הערכת נזקי קרב. מערכת ה-Spike יכולה לפעול במצב NLOS (מחוץ לקו ראייה) המאפשר לתותחן לפעול במצב מוסתר.

ה-Spike-LR, שניתן להתקין גם על כלי רכב קרביים קלים, יכול לשמש נגד טנקים, כלי רכב משוריינים, בונקרים ומטרות איטיות ונמוכות כמו מסוקים.

טילי נ"ט ישראליים ספייק LR בקרוב באוקראינה!

קרדיט: ערביכ דפנס