יותר מ-3000 נחתים אמריקאים נכנסו למזרח התיכון בעקבות המתיחות עם איראן

ימים ספורים לאחר הידיעה על החלטתה של ארה"ב להציב נחתים על סיפון ספינות מסחריות המשייטות במפרץ הפרסי כדי להתמודד עם תפיסת ספינות על ידי איראן, יותר משלושת אלפים מלחים וחיילי מרינס נכנסו לאזור המזרח התיכון על גבי שתי נחתות אמריקאיות.

האתר "Pentagon Visual Information Distribution Service" (DVIDS) דיווח כי יותר משלושת אלפים מלחים ונחתים אמריקאים נכנסו לאזור המזרח התיכון  כחלק מההיערכות שהוכרזה מראש ע"י משרד ההגנה האמריקאי.

האתר הוסיף כי הספינה האמפיבית USS Bataan וספינת המלחמה USS Carter Hall נכנסו לים האדום לאחר שחצו את הים התיכון דרך תעלת סואץ.

לפי דיווח זה, יחידות אמריקאיות אלו יוסיפו לאזור יותר כוחות תעופה וימיים ויגבירו את הגמישות והיכולת של הצי החמישי של חיל הים האמריקאי.

לפי שירות מידע זה, ספינת המלחמה האמפיבית יכולה לשאת מספר רב של מסוקים ומסוקי קרב.

שטח הפעילות המבצעי של הצי החמישי של ארה"ב מכסה כ-2.5 מיליון מייל רבוע של שטח מים וכולל את הים הערבי, ים עומאן, הים האדום, חלקים מהאוקיינוס ​​ההודי ושלוש הנקודות האסטרטגיות של מיצר הורמוז, תעלת סואץ ומצר באב אל-מנדב.

בעוד שמוקד תשומת הלב של אמריקה נתונה כיום למלחמה באוקראינה והמתח עם סין, פעולתה של ארצות הברית לפרוס נחתים על סיפון ספינות מסחריות במפרץ הפרסי הוערכה כפעולה להראות את מחויבותה לביטחון המזרח התיכון.

عبور ناو حامل فرماندهان ارشد دریایی آمریکا، فرانسه و بریتانیا از تنگۀ هرمز  با هدف «نمایش اقتدار» در برابر جمهوری اسلامی

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונה: רדיו פרדה