ארה"ב סיפקה לאוקראינה הוכחות חותכות על פעילות מל"טים איראנים בשטחה

בעקבות הצהרת שר החוץ של הרפובליקה האסלאמית של איראן במהלך ביקורו ביפן כי אוקראינה עדיין לא סיפקה הוכחה, לשימוש של רוסיה במזל"טים מתוצרת איראן ,לטהרן, אמר דובר מחלקת המדינה האמריקאית כי ארה"ב "בהחלט " סיפקה הוכחה בעניין זה.

מתיו מילר, דובר משרד החוץ, אמר ביום שני, 16 באוגוסט, במסיבת עיתונאים בצחוק בתגובה לטענתו של חוסיין אמירבדולהיאן, כששאל אם הרפובליקה האסלאמית רוצה "הוכחות מעבר למל"ט שהופל שיש לו חלקים תוצרת איראן"?

למרות העובדה שסוכנות ההגנה הלאומית של ארה"ב ערכה בשבוע שעבר תערוכה על מל"טים איראנים שרוסיה עושה בהם שימוש במלחמתה נגד אוקראינה, שר החוץ של איראן שוב "הכחיש" במהלך ביקורו ביפן כי רוסיה מצוידת במל"טים מתוצרת התעשייה הצבאית של משמרות המהפכה.

חוסיין אמירבדולהיאן אמר ביום שני במסיבת עיתונאים בטוקיו, "לא סיפקנו מל"טים שישמשו במלחמה באוקראינה" וכי מאמציה של טהראן מתמקדים ב"דיאלוג ומציאת פתרון מדיני" לסיום מלחמת רוסיה-אוקראינה והוסיף כי "אמריקה והמערב צריכים להפסיק להאשים האשמות חסרות בסיס את איראן".

בתגובה לדבריו של חוסיין אמירבדולהיאן, אמר דובר משרד החוץ בוושינגטון כי אם הייתה בקשה משר החוץ האיראני לקבל את ההוכחות, בהחלט הגשנו אותן.

اوکراین از سرنگونی یک پهپاد «احتمالا ایرانی» ارتش روسیه خبر داد

קרדיט: אלערביה

 

מתיו מילר הוסיף כי ארה"ב שיתפה את המידע שלה על הפעילות של מל"טים איראנים בשמי אוקראינה מאז תחילת הסכסוך. לדברי הדובר ההחלטה על מסירת ההוכחות מאוקראינה לאיראן בהקשר זה נתונה בידי הרשויות האוקראיניות, וארצות הברית "מוכנה לשתף פעולה עם קייב".

בשבוע שעבר, במהלך חשיפת המל"טים שהופלו מתוצרת איראן במשרד ההגנה בוושינגטון, אמרו גורמי הגנה אמריקאים שיש "ראיות בלתי ניתנות להפרכה" לכך שהמל"טים יוצרו על ידי איראן.

בין היתר, השוואה בין הכנף והמנוע של שני מל"טים מדגם "שאהד 131", שאחד מהם הופל בכורדיסטאן העיראקית והשני באוקראינה, הראתה את הדמיון המוחלט ביניהם.

משרד ההגנה האמריקני הדגיש כי הוא מקיים את התצוגה האמורה במטרה להזהיר וליידע את החברות הפועלות במדינות שהן בעלות בריתה על אפשרות השימוש בחלקיהן במל"טים של איראן.

 

בעבר, בעמידה ליד הריסות המל"ט שהופל מדגם "שאהד 136" בקייב, אמר נשיא אוקראינה לעולם שאיראן היא שותפה לפשעים של רוסיה בהרג אזרחים והשמדת תשתיות אוקראיניות.

לפני מספר שבועות שאל וולודימיר זלנסקי גם את ממשלת איראן בקליפ: מה היתרון בלהיות שותף לטרור הרוסי? הוא ביקש מתושבי איראן לעשות מאמץ להשפיע על ממשלתם למנוע מלצייד את רוסיה בנשק.

מר זלנסקי אמר לתקשורת האיטלקית במהלך נסיעתו לאירופה לפני שלושה חודשים, כי מלבד משלוחי המל"טים בשנה שעברה, יש לאוקראינה "מידע מסוים" לפיו איראן ממשיכה לצייד את רוסיה במל"טים התקפיים.

בדיווחים על התקפות מל"טים רוסיים על אזורים שונים באוקראינה בימים האחרונים, הצבא האוקראיני זיהה שוב ושוב מל"טים שיוצרו על ידי איראן. בינתיים, חיל האוויר האוקראיני מתעקש שמערכת ההגנה האווירית שלו הפילה מל"טים איראנים רבים.

המספר הרב של מל"טים שאוקראינה מדווחת שרוסיה משתמשת בהתקפות מעיד על אספקה ​​מתמדת של מל"טים מתאבדים מאיראן לצבא הרוסי.

زلنسکی در کنگره آمریکا: پهپادهای ایرانی تهدیدی علیه زیرساخت‌های اوکراین  هستند

קרדיט: אלערביה

 

לפני שבועיים הודיעה ארצות הברית כי תציג בפני בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג מסמכים הקשורים לפעולות איראן בהצטיידות רוסיה במל"טים.

ממשלו של ג'ו ביידן, מדינות המערב ובעלות ברית אחרות של וושינגטון, כמו יפן, מאמינים כי מל"טים איראניים הם מרכיב מרכזי בהמשך פעילות מכונת המלחמה של רוסיה נגד אוקראינה.

שר החוץ היפני יושימאסה הייאשי, בפגישה עם מקבילו האיראני בטוקיו ביום שני, אמר כי ממשלת יפן מודאגת מההצטיידות של רוסיה במל"טים איראניים וגם מהתקדמות תוכנית העשרת האורניום של איראן.

בהודעת משרד החוץ של יפן הוסיפו כי מר הייאשי ביקש מאיראן לנקוט בגישה בונה בתחומים אלו.

יפן עדיין לא הגיבה להכחשה של טהראן בנוגע לציוד רוסיה במל"טים.

فرمانده اوکراینی: پهپادهای ایرانی ضربات سنگینی به ما زده‌اند/ تلاش کشورهای  غربی برای تقویت پدافند هوایی اوکراین +تصاویر - مشرق نیوز

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונה: משרף ניוז