חשד: צפון קוריאה החלה לספק נשק לרוסיה הדרוש לה למלחמה באוקראינה

טיסה של מטוס צבאי מרוסיה לצפון קוריאה גרמה לחששות גדולים לגבי אספקת נשק למוסקבה מצד פיונגיאנג כדי לתמוך בפלישה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לאוקראינה.

נתונים מאתר ניטור הטיסות Flightradar 24 חשפו כי מטוס צבאי רוסי מדגם איליושין Il-62M יצא ממוסקבה לפיונגיאנג ב-31 ביולי וחזר ב-2 באוגוסט.

המטוס הרוסי נשאר בשדה התעופה בבירת צפון קוריאה במשך 36 שעות, לפי נתוני טיסה רדאר 24.

אתר "NK News" הדרום קוריאני, העוקב אחר תעבורה אווירית לאצל השכנה מצפון, דיווח כי טיסה זו היא "הראשונה מסוגה מאז אמצע 2019", כאשר סגן שר ההגנה הרוסי אלכסנדר פומין ביקר בצפון קוריאה.

 

לא רוסיה ולא צפון קוריאה הודיעו על טיסה כזו, ולא ברור מי היה על הסיפון.

ראוי לציין ששר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, ביקר בצפון קוריאה ביולי האחרון, שם השתתף במצעד צבאי שארגן קים ג'ונג און.

"ייתכן שהנסיעה היא תוצאה של ביקורו של שויגו והסכמים אפשריים עם קים", אמרו ב-NK News, והוסיפו כי אנליסטים "משערים כי ייתכן ששני הצדדים סיכמו עסקאות נשק".

ביום שני, דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מתיו מילר, התייחס לטיסה, ואמר: "הבהרנו את דאגותינו לגבי צפון קוריאה המבקשת לתמוך ברוסיה בתוקפנותה נגד אוקראינה".

הוא הוסיף, "נמשיך לפרסם חששות אלה, ונפעל ליישם את כל הסנקציות שלנו".

ראוי לציין כי ארצות הברית והאיחוד האירופי הטילו סנקציות חזקות על רוסיה מאז הפלישה לאוקראינה בפברואר 2022.

 

תעלומת הטיסה המסתורית

"מכירת נשק צפון קוריאה לרוסיה תהיה הסלמה משמעותית מאוד", ציטטה סוכנות הידיעות בלומברג אנליסט צבאי, ג'וסט אולנאמס, שהתבטא .

ובהתחשב בעובדה שרוסיה זקוקה מאוד לכלי הרכב הצבאיים שלה, כמו טנקי ה-T-54 וה-T-62, אולמנס מעריך ש"צפון קוריאה עשויה להיות האחרונה לייצר חלקי חילוף מסוגים אלה, ומחזיקה לעצמה מלאי גדול".

במהלך ביקורו בפיונגיאנג, מנהיג צפון קוריאה תדרך את שר ההגנה הרוסי שויגו לגבי מל"טים, אך לא סביר שיופעלו באוקראינה בקרוב.

"מל"טים אלה אינם לקראת שימוש מבצעי, מכיוון שצפון קוריאה חסרה את היכולת לייצר כמויות גדולות בכל מקרה", אמר יון סוק-ג'ון, עמית בכיר במכון לעניינים צבאיים בדרום קוריאה.

בלומברג גם ציטטה את מנהלת העניינים האזוריים של הרשת הגרעינית הפתוחה בוינה, רייצ'ל מיניונג לי, כמי שחשה "דאגה" כי "ייתכן ששתי המדינות דנו בהעמקת שיתוף הפעולה הצבאי" במהלך נוכחותו של שר ההגנה הרוסי בצפון קוריאה.

מוקדם יותר החודש הביע דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, את "דאגתן" של המדינות מהאפשרות שצפון קוריאה תספק אמצעי לחימה לרוסיה.

הוא אמר: "המידע שלנו מצביע על כך שרוסיה מבקשת להרחיב את שיתוף הפעולה הצבאי שלה עם צפון קוריאה".

בינתיים, שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, הודיע ​​כי ארצו "חושדת שביקורו של שר ההגנה הרוסי בצפון קוריאה נועד להבטיח אספקת נשק שארצו זקוקה לה במלחמתה באוקראינה".

 

לאחר ביקור נדיר של שויגו בפיונגיאנג לרגל יום השנה ה-70 לשביתת הנשק שסיימה את מלחמת קוריאה עם השכנה מדרום, אמר בלינקן כי "רוסיה מטיילת אצל בנות בריתה כדי לקבל נשק". "אני לא חושב שהוא היה שם למטרות חופשה", אמר לכתבים באוסטרליה.

במהלך ביקורו בצפון קוריאה, פגש שויגו את מנהיג המדינה, קים, שלקח אותו לסיור כדי לראות את כלי הנשק הצפון קוריאניים העדכניים והמתקדמים ביותר, כולל טילים בליסטיים בין-יבשתיים ומל"טים צבאיים שלא נראו קודם לכן.

רוסיה, בעלת בריתה ההיסטורית של צפון קוריאה, היא אחת המדינות הנדירות איתן מקיימת פיונגיאנג יחסי ידידות.

במרץ האחרון הודיע ​​הבית הלבן כי "רוסיה ממשיכה לחפש נשק אצל קוריאה הצפונית לשימוש בסכסוך האוקראיני", לאחר שפיונגיאנג סיפקה למיליציית ואגנר הצבאית הפרטית הרוסית, שלחמה בקווי החזית באוקראינה, תחמושת ארטילרית.

10 حقائق غريبة و عجيبة عن كوريا الشمالية .. !! - YouTube

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות