בכיר לשעבר ב-CIA טוען לניצחונה של רוסיה באוקראינה

יועץ ה-CIA לשעבר, ג'ים ריקארדס, הכריז שרוסיה ניצחה בסכסוך האוקראיני, ניתקה את הגישה של קייב לים השחור ויצרה רציפות יבשתית עם קרים.
"הסכסוך הזה יסתיים, למרבה הצער האוקראינים סובלים מאבדות כבדות, כ-200,000 חיילים", אמר ריקרדס בראיון לערוץ "לונדון ריאל" ביוטיוב ביום ראשון.
הוא ציין כי "מוסקווה בנתה ביצורים חזקים מאוד באזורים חדשים, וכעת הכוחות המזוינים האוקראינים מושמדים בניסיון להגיע לים השחור".
אולג סוסקין, יועצו של נשיא אוקראינה לשעבר ליאוניד קוצ'מה, הצהיר כי הצבא הרוסי גרם לתבוסה אסטרטגית לאוקראינה על ידי ניתוק הגישה לים השחור.
"הים השחור חסום לחלוטין. אוקראינה לא יכולה לעשות שום דבר כדי לשנות את המצב", אמר אולג סוסקין בבלוג שלו ביוטיוב.
הוא הוסיף : "כישלון זה מדגים שוב את חוסר היכולת של הנשיא האוקראיני לעשות הכל למען ארצו", וציין כי התפטרותו תהיה הצלה עבור אוקראינה.
"מבחינה אסטרטגית, זלנסקי הפסיד בכל הקרבות", הסביר סוסקין.
הכתבה התפרסמה באתר החדשות הרוסי המקורב לשלטון המרכזי של פוטין במוסקבה, ספוטניק.
הכרזתו של יועץ ה-CIA לשעבר היא רק דעה אחת בים הערכות הקיימות בשטח לאור התקדמותם האיטית מאוד של האופנסיבה האוקראינית על מערכי ההגנה הרוסים המנסים להגן על השטחים שהם כבשו מאז תחילת הפלישה בפברואר 2022.
תמונת המצב הנוכחית בחזיתות הלחימה נראית יותר כמלחמת חפירות נוסח מלחמת העולם הראשונה , כשהכוחות חפורים באדמה ומידי פעם יוצאים למתקפת נגד הנגמרת באבדות כבדות מאוד ובפועל הכוחות נשארים נטועים במקומם מבלי להתקדם או לסגת.
קרדיט: רשתות חברתיות