איראן: מאחורי עצירת פעילותן של 2 תחנות לייצור חשמל דווקא בשיא הביקוש

בעיתון “פייאם מא” – «پیام ما» דווח כי שתי תחנות כוח איראניות הושבתו עקב ייצור יתר של חשמל. במקביל, הודיע ​​דובר משרד האנרגיה על אפשרות כי ישבר השיא ההיסטורי של צריכת החשמל במדינה עקב עליית החום השבוע.

ביום שלישי, 1 באוגוסט, הוסיף עיתון זה, תוך ציטוט  “גורם מושכל המקורב למשרד האנרגיה” שלא חשף את שמו: בנוסף לחום, הירידה בייצור החשמל היא גם אחת הסיבות להחלטת הממשלה לסגור ביום רביעי וחמישי, 2 ו-3 באוגוסט את משרדיה.

עלי בהדרי ג’הורמי, דובר ממשלתו של איברהים ראיסי, צייץ ביום שלישי כי החלטה זו התקבלה “בשל החום חסר התקדים בימים הנוכחיים” ו”בהמלצת משרד הבריאות”.

 

 

המקור שעדכן את העיתון “פיאם מא” מסר כי החום האינטנסיבי והעלייה בצריכת החשמל בימים האחרונים גרמו לתחנות הכוח ההידרואלקטריות של סכרי קארון 3 ו-4 לייצר “יותר” מהיכולת שלהן: תחנות כוח אלו ייצרו לעתים חשמל במשך יותר מעשרים שעות ביום ובלילה, מסיבה זו הם עומדים בפני ירידה במקורות המים.

משרד האנרגיה עדיין לא אישר את הידיעה הזו, אבל מוסטפא רג’בי משהדי, דובר משרד האנרגיה, אמר ביום שלישי לסוכנות הידיעות אילנ”ה כי יש לנו כעת מחסור של כ-10,000 מגה וואט, ואנו צופים כי ייקבע שיא חדש. בימים רביעי וחמישי כשיגיע מזג ​​האוויר חם מאוד ותצרוכת החשמל תגיע ליותר מ-73 אלף מגה וואט.

בשנים האחרונות לא הצליחה איראן לממש את הפרויקטים להגברת ייצור החשמל, וגם הנתונים הסטטיסטיים של הרבעון הראשון של השנה של משרד האנרגיה מלמדים כי באביב האחרון ייצור החשמל גדל רק בחמישה אחוזים. 

Electricity generation - Wikipedia

מקור: רדיו פרדה    קרדיט לתמונה: ויקיפדיה