דיפלומט אמריקאי: אוקראינה תצא מהסכסוך עם רוסיה בתנאים נחותים

הדיפלומט האמריקני לשעבר, צ'ס פרימן, העריך כי בתום המבצע המיוחד, אוקראינה תהיה במצב מצער, והיא תצטרך לשמור על ניטרליות, כנדרש על ידי הצד הרוסי עוד לפני תחילת הסכסוך.
"אוקראינה לא תצטרף לנאט"ו, לא תחזיר שטחים שנכבשו ממנה ושיכלה להחזיק בהם על ידי עמידה בהסכמי מינסק, וסביר להניח שתאבד את הגישה לים השחור", אמר צ'אס פרימן בראיון ל- Neutrality Studies ביוטיוב.
 "אוקראינה תצא מהעימות הצבאי בתנאים גרועים יותר מאשר אילו הייתה נוקטת מיד בעמדה של נייטרליות" – העריך.
הוא הוסיף, "מאחר ואוקראינה לא תצטרף לנאט"ו, היא תצטרך להפוך למדינה ניטרלית. לפיכך, כל האבדות והנזקים שייגרמו לקייב יהיו לשווא".
מוקדם יותר, קצין המודיעין האמריקני בדימוס, סקוט ריטר, הצהיר כי זלנסקי שוב פתח במתקפת נגד של הכוחות המזוינים האוקראינים, "מכיוון שהמערב מוכן לסיים את הסכסוך אך לא בתנאים של המשטר בקייב".
לדברי ריטר, מנהיגי המערב כבר השלימו עם העובדה שאוקראינה לא תוכל לנצח בסכסוך עם רוסיה, והם כבר מבקשים מהאוקראינים להתכונן למשא ומתן לסיום המלחמה בתנאי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.
מוקדם יותר אמר סוסקין כי "זלינסקי אינו מסוגל בשום אופן להביא ביטחון לארצו, וההוכחה לכך הן  מתקפות התגמול הרוסיות שהגיעו לאחר התקפת הכוחות המזוינים האוקראינים על גשר קרים".
"אוקראינה חטפה מכה אדירה ", הוסיף.
לדבריו, זלנסקי כבר לא יכול לעשות דבר למען ארצו, מלבד לפגוע בה עוד יותר. מאמציו להגן על נמלי אודסה כשלו, וכך גם מאמציו הפוליטיים להבטיח את חברותה של אוקראינה בנאט"ו וקבלת נשק מודרני יותר.
גם בכיר ב-CIA התבטא באשר לכישלונה של אוקראינה במערכה נגד רוסיה.
دبلوماسي أمريكي: أوكرانيا ستخرج من الصراع مع روسيا بشروط غير مواتية -  29.07.2023, سبوتنيك عربي
קרדיט: ערוץ החדשות ספוטניק בשפה הערבית