מלחמת הצללים בין ישראל לאיראן עלול להפוך למלחמה גדולה. יחסי הכוחות

כתב העת האמריקאי "ביזנס אינסיידר" פרסם היום כתבה נרחבת תחת הכותרת : " מלחמת הצללים בין ישראל לאיראן עלול להפוך למלחמה גדולה יותר. להלן יחסי הכוחות בין 2 הצבאות שלהם".

חיזבאללה מנסה לאתגר את ישראל וליצור את הרושם שאיראן והמיליציות שלה הגיעו לכוח חסר תקדים ועל ישראל לקחת אותם ברצינות .  כוח האש הישראלי קטלני מזה של איראן והמיליציות שלה גם יחד. ישראל נהנית מיתרון צבאי איכותי על פני איראן, שהוא היום גדול יותר ממה שהיה בין ישראל, מצד אחד ומצרים וסוריה, מצד שני, במלחמת ששת הימים בשנת 1967 ובמלחמת יום הכיפורים בשנת 1973.

קחו בחשבון שבמלחמת 1967, כאשר צבאות ערב ספגו את תבוסתם הקשה ביותר, הם עדיין הצליחו להרוג קרוב ל-800 חיילים ישראלים, להפיל 32 מטוסי קרב  ולהשמיד  כ 400 טנקים.

כיום, לאיראן ולמיליציות שלה אין את היכולת לגרום לישראל שבריר מאבידות כאלה. המשמעות היא שבעוד שחיזבאללה וחמאס יכולים לשבש את החיים בישראל ולאיים על המדינה היהודית , הם לא יכולים ממש להרשים  ולהפחיד את ישראל .

זה המצב, מלחמות של מיליציות איראניות על המדינה היהודית יישארו עימותי גבול בלבד , יתכן ומיליציות אלה יגרמו נזק יחסית קל לישראל אך ישראל תגיב בכוח הרסני שלא נראה כמותו במזרח התיכון  ולא דומה למכת האש שספג חיזבאללה בשנת 2006 .

בשנת 2006 ישראל החריבה חלקים גדולים של לבנון ואת התשתיות המרכזיות והחיוניות שלה. לולא מדינות המפרץ אשר מימנו את השיקום, חלקים מלבנון עדיין היו נמצאים עד היום תחת הריסות.

אך הפעם הסיפור שונה לחלוטין , אם נסראללה יגרור את לבנון למלחמה נוספת עם ישראל, מדינות המפרץ למרות עשירותן לא יבואו לחלץ אותה. לבנון פשוט תמות, ואולי גם עזה.

הכתבה המלאה הכוללת יחסי הסד"כ בין הצדדים.

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב   קרדיט לתמונה: ביזנס אינסיידר