צפון קוריאה מציגה דור חדש של כטב"מים, כנראה מועתקים, וטילים בליסטיים

כלי תקשורת ממלכתיים בצפון קוריאה דיווחו ביום שישי, 28 ביולי, כי המדינה הציגה את המל"טים החדשים שלה במצעד צבאי בהשתתפות קים ג'ונג און.

לפי העיתון הבריטי "גרדיאן", המצעד שנערך בפיונגיאנג ביום חמישי בנוכחות בכירים סינים ורוסים לרגל יום השנה ה-70 לשביתת הנשק במלחמת קוריאה היה מופע של "אחדות עם סין ורוּסִיָה."

לי הנג-ג'ונג, פקיד בכיר במפלגה הקומוניסטית הסינית וסרגיי שויגו, שר ההגנה הרוסי, ראו את טיסות המל"טים החדשים לצד קים ג'ונג-און.

כמה משקיפים אמרו ששני הדגמים של המל"טים הצפון קוריאניים שהוצגו דומים למל"טים של ארצות הברית Globalhawk ו-Reapers.

סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית דיווחה גם כי המל"טים הצפון קוריאנים היו דומים מאוד במראה למל"טים האמריקאיים רחבי הגוף בצורה כזו שאולי לא ניתן יהיה להבחין בהבדל ביניהם.

כמה מקורות סיניים אמרו שהטכנולוגיה של המדינה הזו סייעה לצפון קוריאה לבנות מל"טים בדומה למל"טים אמריקאים.

סרטון של טיסת ניסוי של מל"טים צפון קוריאנים:

 

ה"גרדיאן" כתב כי בפגישה עם קים ג'ונג און הציג שר ההגנה הרוסי את מכתבו של ולדימיר פוטין למנהיג צפון קוריאה, בו כתב כי מלחמת קוריאה סיפקה את הבסיס ליחסים טובים בין צפון קוריאה ורוסיה. 

מנהיג צפון קוריאה והגנרל שויגו ביקרו יחד בתערוכת הנשק של צפון קוריאה ב-25 ביולי.

פיונגיאנג תמכה ברוסיה במלחמה באוקראינה, אך בעקבות ביקורו בן שלושה ימים של שר ההגנה הרוסי בפיונגיאנג השבוע, גבר החשד במערב כי קים ג'ונג און רוצה לצייד את רוסיה בנשק תוצרת בית כדי לפצות על האבדות ברכוש שספג צבא רוסיה.

ארצות הברית הזהירה על כוונותיהם האפשריות של מנהיגי סין לצייד את רוסיה בנשק למטרות המלחמה באוקראינה.

תצוגת כוחה הצבאי של צפון קוריאה נערכה במצב בו המתיחות בחצי האי הקוריאני עלתה לרמה הגבוהה ביותר בשנים האחרונות.

בינתיים, יפן גם הזהירה ביום שישי כי צפון קוריאה היא "איום חמור יותר על הביטחון הלאומי של יפן מאי פעם" ו"זה לא עולה על הדעת שהיא תהפוך את יפן למטרה של מתקפה גרעינית".

משרד ההגנה של יפן הדגיש כי פיונגיאנג המשיכה ברטוריקה העוינת שלה נגד שכנותיה בזמן שהיא חמושה בנשק גרעיני ועורכת ניסויי טילים ללא הפסק.

תמונה

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות