צבא סוריה מתכוון להשתלט מחדש על כל השטח שמול גבול הגולן הדרומי

בכתבה של ערוץ החדשות הסורי “דרעא 24” נחשף כי צבא סוריה מתכונן לאופנסיבה צבאית באזור הכפרי המערבי של נפת דרעא לא הרחק מגבול הגולן הדרומי עם ישראל.

הערוץ ציטט מקור יודע דבר שאמר כי  “הולכת להיפתח מערכה צבאית בחוות ובמישורים המשתרעים בין העיר טאפס לעיירות מוזייריב וידוד וסביבותיהן”.

אותו גורם טען כי “יש באזורים אלו כנופיות העוסקות בגניבות ושוד מזוין של אזרחים, וכן פועלים שם תאי דאעש, וחוליות אלו מבצעות חיסולים של מי שלא מסכים איתם, בנוסף לחיסול אנשי צבא, משטרה וביטחון הם גם מחסלים עובדים בעיירות המקומיות”. 

המקור המשיך ואמר כי; “כמה גורמים בארגון התיישבו באזור זה לאחר המערכה הצבאית האחרונה נגדם בעיר ג’סים, בשכונת טאריק אל-סאד ובמחנה הפליטים בעיר דרעא, בנוסף לנוכחות כנופיות של גניבות וסחר בסמים.” 

לאחרונה עלתה תדירות ההתנקשויות בחיי אנשים, גניבות ושוד מזוין, שבוצעו על ידי אלמונים, בנפת דרעא, מה שחשף את “שבריריות המצב הביטחוני”, לטענת פעילים, ואת אובדן השליטה של ​​המשטר במקום.

הערה ברקע הכתבה: בכל דרום סוריה נעשית פעילות הקשורה בסחר בסמים וייצואם לשטח ירדן בחסות המשטר עצמו וחיזבאללה ופעילות החמושים המתנגדים לשלטון המרכזי מפריע להם מאוד בפעילותם , לכן מתוכנן מבצע כיבוש מחדש של כל האזור המערבי בדרום סוריה.

קרדיט: בלדי ניוז