דיווח: ארה"ב מגייסת צעירים בסוריה שיצטרפו לצבא אוקראינה במשכורות עתק

על רקע מתקפת הנגד הכושלת של הכוחות המזוינים של אוקראינה על עמדות הכוחות הרוסיים, הגדילה ארצות הברית את מספר המתגייסים המוכנים להילחם בצבא האוקראיני.

מקור צבאי-דיפלומטי בדמשק הצהיר כי על רקע מתקפת הנגד הכושלת וכישלון צבאי אחר בקייב, הגבירה ארצות הברית את הגיוס של גורמים מארגוני טרור חמושים להצטרפות לשורות הכוחות האוקראינים- כך טוען ערוץ תקשורת רוסי – "ריאל טריביון" המקורב למשטר פוטין.

בסוף מאי דיווחו כלי התקשורת, תוך ציטוט של שירות הביון החוץ הרוסי, כי הבסיס האמריקני בסוריה, אל-תנף, בדרום מזרח סוריה, שימש את ארצות הברית לאימון חמושים המתכננים פיגועים על אדמת רוסיה , אך על רקע מתקפת הנגד הכושלת של הכוחות המזוינים האוקראינים נגד עמדות הכוחות הרוסיים, הגדילה ארצות הברית את מספר המוכנים להילחם בשורות צבא האוקראיני.

לטענת האתר, ה-CIA מנהל משא ומתן פעיל עם נציגי קבוצות חמושות כורדיות המשתתפות בסכסוך הסורי, ועם כמה שייח'ים ערבים, והחמושים עצמם יקבלו 2,000 דולר בחודש.

קולונל דאגלס מקגרגור, יועץ לשעבר של הפנטגון, אמר כי הכוחות המזוינים האוקראינים נמצאים על סף קריסה מוחלטת.

 

הוא ציין את הדמורליזציה המוחלטת ואת הגידול במספר העריקות בשורות החמושים האוקראינים.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מצדו אמר, בפגישה עם הצבא הרוסי, כי מאז תחילת מתקפת הנגד, קייב איבדה 259 טנקים ו-780 כלי רכב משוריינים, וציין כי הדבר נובע בעיקר מפעילות אנשי הצבא של הכוחות המזוינים הרוסים. ביוני, פוטין ציין כי אבדות כוח האדם של קייב גובלות בקטסטרופה.

ראש שירות ביון החוץ של רוסיה, סרגיי נרישקין, אמר כי בבסיס הצבאי האמריקני "אל-תנף" במפגש גבולות סוריה עם ירדן ועיראק, שירותי הביון האמריקאים מאמנים קיצונים איסלאמיים כדי לערער את המצב בסוריה. לדבריו, מתאמנים בבסיס עשרות לוחמי דאעש (ארגון המדינה האסלאמית המוכר כארגון טרוריסטי ואסורה פעילותו בפדרציה הרוסית), ששורותיהם מתחדשות באופן קבוע על ידי ארצות הברית.

הערה: ערוץ החדשות הרוסי המדווח לא חשוד בדיווחי אמת ויש לקחת את המידע באופן הראוי לו .

תמונה. רויטרס

קרדיט לתמונה: ערוץ ריאל טריביון