מבזקי חדשות מהעולם ליום 24-6-2023. מתעדכן

*- מודי כבש את גבעת הקפיטול: ראש ממשלת הודו נאם בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס בוושינגטון ולאחר מכן חלק מהמחוקקים ביקשו את חתימתו על עותק הנאום.

*- פיצוץ רב עוצמה, ככל הנראה בשל פיצוץ גז, התרחש ברובע החמישי של פריז, וכתוצאה מכך ישנם מספר נפגעים ולכודים וכמה מבנים עלו באש. מהדיווחים עולה כי מבנה האקדמיה האמריקאית של פריז, בית ספר לעיצוב אופנה, קרס חלקית. כוחות הצלה גדולים פועלים באזור.

*- משמר החופים האמריקאי עדכן לפני זמן קצר כי ההערכה היא שבצוללת טיטאן, שנעלמה עם חמישה בני אדם בדרך לשרידי הטיטאניק בעומק האוקיינוס האטלנטי, נותרו כ-41-40 שעות של חמצן, וזאת בהתבסס על נקודת המוצא כי המסע ביום ראשון החל עם כמות חמצן שמספיקה ל-96 שעות.

*- דיווח: האיחוד האירופי בוחן סנקציות נגד ראש ממשלת קוסובו, אלבין קורטי, מאחר “שאין לו רצון פוליטי לנקוט בצעדים הנדרשים” להרגעת המתיחות עם הסרבים בצפון קוסובו. בין השאר, נשקל שלא להזמין נציגי ממשל לאירועים בדרג גבוה ולביקורים, ואף להשהות העברת מימון מהאיחוד.

*- נשיאת סלובקיה, זוזנה צ’פוטובה, הודיעה כי היא לא תתמודד לכהונה שנייה בבחירות בשנה הבאה. “אחרי חשיבה כנה מאד, אני יודעת שלא יהיו לי כוחות לכהונה הבאה”, הודתה צ’פוטובה, יממה לפני יום הולדתה ה-50. “בבקשה אל תתייחסו להחלטה שלי שלא לרוץ כהוכחה לכך שאי אפשר להצליח בהגינות. אפשר לנצח עם זה בבחירות, לכהן ולהישאר פוליטיקאי אמין”.

*- שירות הביטחון הטורקי הודיע כי הוא הצליח לחסל את רידוואן אולוגנה, מבכירי המפקדים של המיליציה הכורדית-סורית YPG (היחידות להגנת העם), במבצע באזור תל רפעת שבצפון מערב סוריה. לפי הטורקים, אולוגנה הצטרף לארגון ב-2007 והיה לו “דם על הידיים של עשרות אנשים”, ובנוסף הוא ארגן העברת חברים בארגון לתוך טורקיה.

*- מאוזולאום רומי בן 1,700 שנה, השמור ביותר שהתגלה עד כה בבריטניה, נחשף ברחוב סאות’וורק שבגדה הדרומית של נהר התמזה בלונדון. באתר נמצאו קירות והרצפה המקורית, כולל שני פסיפסים. החברה שמקימה באתר מתחם עסקים ומגורים הודיעה כי היא תשלב את התגלית ההיסטורית בפרויקט המודרני.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות